تبلیغات ریاست جمهوری ونزوئلا پنجشنبه شب پس از ده روز به پایان رسید تا مردم این کشور فردا (یکشنبه) برای تعیین جانشین هوگو چاوز به پای صندوق‌های رای بروند. به گزارش الجزیره، اگرچه انتخابات فردا بین هفت نفر برگزار می‌شود اما رقابت اصلی میان مادورو کاپریلس، نامزد غربگرای حزب ائتلاف وحدت دموکراتیک و نیکلاس مادورو، معاون چاوز است.
کد خبر: ۵۵۳۵۰۵

انتخابات روز یکشنبه، اولین انتخابات طی 14 سال گذشته است که هوگو چاوز در آن حضور ندارد. چاوز ماه گذشته میلادی پس از ماه‌ها ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. وی پیش از مرگ خود اعلام کرده بود که حامیانش در انتخابات آینده به مادورو رای بدهند.

در آخرین روز تبلیغات، صدها هزار نفر از طرفداران مادورو با پوشیدن لباس‌های قرمز در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا تجمع کرده و شعارهایی را در راستای حمایت از نامزد خود سر دادند. البته آخرین روز تبلیغات هواداران مادورو یک مهمان ویژه نیز داشت. دیه‌گو مارادونا، ستاره سابق فوتبال آرژانتین و سرمربی سابق تیم ملی این کشور که روز پنجشنبه برای حمایت از مادورو به کاراکاس سفر کرده بود، با امضای توپی آن را به میان جمعیت هوادار مادورو شوت کرد. رلیونل لوپز، یکی از مدیران بازاریابی سرشناس ونزوئلا و از طرفداران مادورو در این جمع تبلیغاتی عنوان کرد: مادورو، چاوز نیست اما تنها کسی است که باید راه انقلاب او را ادامه بدهد. بنا به گفته لوپز، مادورو بر دو موضوع اقتصاد و نبود امنیت تاکید دارد.

کاپریلس نیز در جمع هواداران خود در شهر آکاریگوا قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات، تغییراتی اساسی در کشور به وجود خواهد آورد. وی در حضور طرفداران خود اعلام کرد اقدامات اقتصادی را انجام می‌دهد تا درآمد جمعیت فقیر این کشور را افزایش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها