با حضور رئیس جمهور اولین شتاب‌دهنده صنعتی الکترون کشور با عنوان شتابگر الکترو استاتیک الکترواستاتیک 200KV و 5 رادیو داروی درمانی جدید رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۲۷۵۶
رونمایی از اولین شتاب دهنده صنعتی الکترون و چند داروی درمانی

دکتر احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای اولین شتاب‌دهنده صنعتی الکترون کشور با عنوان شتابگر الکترواستاتیک 200KV را از طریق ویدئو کنفرانس راه‌اندازی کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری استریل کردن لوازم یکبار مصرف پزشکی، حافظه‌دار کردن مواد پلیمری، تولید لوله‌ها و نوارهای قابل انقباض حرارتی مورد نیاز صنایع، تولید سیم و کابل نسوز حرارتی، پرتودهی مواد غذایی تسویه آب و فاضلاب شهری، مقاوم سازی فلزات و چوب، تولید ایدروژل‌های پوشش‌ دهنده زخم، تولید لاستیک و قطعات خودرو با دوام بالا از جمله کاربردهای این شتاب‌دهنده است که دارای اجزاء مختلف می باشد و از تکنولوژی بالا برخوردار است.

قیمت تمام شده این شتاب‌دهنده در داخل کشور نسبت به نمونه مشابه خارجی آن بسیار کمتر و نزدیک به یک پنجم بوده و از نظر کارایی و کیفیت نیز از برخی جهات نسبت به نمونه خارجی برتری داشته و سازگار و مطابق نیاز صنایع کشور ساخته شده است.

شتابدهنده‌های صنعتی الکترون کاربردهای گسترده‌ای در علوم مختلف پزشکی، صنعتی و کشاورزی داشته و یکی از نمونه‌های بارز صلح‌آمیز از صنعت هسته‌ای می‌باشد که نقش مؤثری در سلامت افراد جامعه و بهبود کیفیت محصولات دارد.

رئیس جمهور در فرمان راه‌اندازی از این شتاب‌دهنده، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات متخصصان کشور برای ارائه خدمات و دستاوردها به ملت ایران از مسئولان و تلاشگران پروژه خواست تا با ذکر یا زهرا(س) این خدمت بزرگ را راه‌اندازی کند.

رونمایی از رادیو داروهای جدید

همچنین با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس از یک نوع رادیو داروی درمانی که طراحی و تولید آن با همکاری علمی و فناوری ریاست جمهوری به پایان رسیده رونمایی و به طور رسمی در لیست دارویی کشور قرار گرفت.

رادیو داروی (SM153-EDTMP(kit ، رنیوم سولفو کلاید RE186-sulfocollid ، تکنسیم سیفروکلاکسینY90-Colloid،Tc99m-Ciprofluxcin و lu177-edtmp از دیگر داروهایی بودند که با حضور دکتر احمدی نژاد از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از سوی مدیران، کارکنان و خانواده شهدای هسته‌ای، لوح تقدیری به پاس ایجاد فرصت‌های جدید، باور و اعتماد به متخصصان کشور، پشتیبانی همه جانبه از صنعت هسته‌ای و دفاع از حق مسلم هسته‌ای ایران در مجامع بین‌المللی که زمینه‌های ایجاد رشد، شکوفایی و پیشرفت در بخش‌های مختلف انرژی اتمی را در کشور فراهم کرد توسط خانواده پنج شهید هسته‌ای به دکتر احمدی‌نژاد تقدیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها