متهمان چند نفر را با قمه و چاقو زخمی کرده‌اند

دستگیری 2 سارق زورگیر در شهرری

دو عضو یک باند چهار نفره که به زور وارد منازل مردم در جنوب شهر ری می‌شدند وبا محبوس کردن افراد در خانه‌هایشان، اموال آنها را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۲۳۸۰
دستگیری 2 سارق زورگیر در شهرری

در تحقیق از متهمان که دو برادر هستند، معلوم شد یکی از آنها علاوه بر دزدی از منازل در سرقت از مغازه‌داران و زورگیری از رهگذران هم نقش داشته است.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری علیه دو مرد به اتهام سرقت و تخریب خانه‌اش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه زنگ در خانه به صدا در آمد و وقتی در را باز کردم، دو مرد که قمه و چاقو به دست داشتند، به زور وارد منزل شدند.

وی افزود: آنها پس از به هم ریختن وسایل، طلا، پول و اموال قیمتی را سرقت و من و اعضای خانواده‌ام را در اتاقی حبس کردند و یکی از آنها هنگام فرار مرا با چاقو زخمی کرد و متواری شد.

در پی این شکایت و با اطلاعات به‌دست آمده از شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری انجام و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد. در ادامه افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، از دو دزد خشن شکایت کردند.

بررسی تصاویر رایانه‌ای جدید از دو متهم فراری نیز نشان داد تصاویر آنها با همان دو متهمی که پلیس در جستجویشان است، مطابقت دارد.

دستگیری یک متهم

در حالی که تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری متهمان ادامه داشت، فردی با مرکز پلیس تماس گرفت و از دستگیری مردی سارق به کمک همسایگان محل زندگی‌اش در جنوب شهر ری خبر داد.

در پی این تماس، ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با هماهنگی قضایی به محل اعزام شدند و متهم را همراه شاکی به مرکز پلیس منتقل کردند.

شاکی از دستگیری دزد خانه‌اش گفت

ابتدا در تحقیق از شاکی معلوم شد، او و خانواده‌اش پس از بازگشت از سفر و هنگام ورود به خانه، دو مرد چاقو به دست را مشاهده می‌کنند که با سرقت اموال قیمتی قصد فرار دارند که با دادو فریاد از همسایه‌ها کمک خواسته و یکی از دزدها را دستگیر می‌کنند.

متهم نیز در بازجویی اعتراف کرد همدستش که متواری شده، برادرش بوده و از چندی پیش با همدستی یکدیگر اموال مردم را سرقت ‌کرده‌اند.

ردپای متهم سابقه دار در دزدی از منازل

در پی اعتراف متهم، جستجو برای دستگیری برادر وی که دارای سوابق متعددی در زمینه شرارت و زورگیری بود، ادامه یافت تا این‌که روز یازدهم فروردین ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در میدان معلم شهر ری متهم فراری را در حالی که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد دزدی از یک رهگذر را داشت، دستگیر کردند.

اعتراف به دزدی با همدستی برادر

متهم با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت:من و برادرم با تخریب قفل در منازل جنوب شهرری، پول، طلا و اموال قیمتی را می‌دزدیدیم.

همچنین شبانه با ورود به باغ‌های کشاورزان، آلونک‌هایشان را تخریب و پول‌هایشان را سرقت می‌کردیم.

وی یادآور شد: پس از دستگیری برادرم، چند هفته‌ای دست از سرقت کشیدم و پس از این مدت از دو دوستم به نام‌های مهدی و مرتضی خواستم در دزدی از منازل با من همراه شوند که پذیرفتند و چند فقره از دزدی‌ها را با همدستی آنها انجام دادم.

دزدها به مغازه داران هم رحم نمی‌کردند

وی با اشاره به دزدی از مغازه داران و رهگذران هم گفت: من و همدستانم به‌عنوان مشتری وارد مغازه‌ها می‌شدیم و با ایجاد رعب و وحشت برای مغازه‌داران، پول‌هایشان را می‌دزدیدیم و در صورت مقاومت مغازه‌داران، آنها را با چاقو زخمی می‌کردیم. در بعضی موارد نیز قفل در مغازه‌ها را تخریب و پول‌های موجود را سرقت می‌کردیم.

مرد سارق یادآور شد: گاهی هم من و دو همدستم با موتورسیکلت مردم را تعقیب و با تهدید چاقو و قمه پول و گوشی تلفن همراهشان را سرقت می‌کردیم.

سرهنگ رستمی، رئیس پلیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، در این باره گفت: با اعتراف این دو برادر به جرایمشان، برای آنها از سوی بازپرس حسینی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری دو عضو فراری این باند و کشف اموال مسروقه ادامه دارد.

وی با هشدار به شهروندان و مغازه‌داران، از آنها خواست از نگهداری اموال قیمتی در منازل یا مغازه‌هایشان خودداری کنند.

وی همچنین از مغازه‌داران خواست، اماکن خود را به دوربین‌های مداربسته مجهز کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک، با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
اكثر زور گیر معتاد سابقه دار هستندكه با قید ضمانت ازاد میشن دوباره شروع به سرقت میكنن تا یا رضایت شاكی های قبلی رو بگیرن یا پول خرج كنن تا كارشونو درست كنن سابقه داری رو سراغ دارم 4بار با قید ضمانت ازاد شده وهنوز سند قبلی ازاد نكرده باز زندانی شده به جرم زور گیری
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها