یکی از سخت‌ترین و در عین حال پرطرفدارترین کارهای دنیا، فیلمسازی است و خوشبختانه رشد تکنولوژی این امکان را ایجاد کرده که علاقه‌مندان به ساخت فیلم با کمترین امکانات بتوانند فیلمسازی را تجربه کنند. تکنولوژی این امکان را به هر کسی می‌دهد تا با کمترین هزینه، یک فیلم بسازد.
کد خبر: ۵۵۲۳۷۸
«نردبان»؛ فرصتی برای فیلمساز شدن

کافی است یک دوربین دیجیتال یا موبایل مجهز به دوربین داشته باشد و با نرم‌افزارهای ویرایش فیلم کلنجار برود و کار با آنها را بیاموزد.

امروزه ساخت فیلم با تلفن همراه در دنیا رواج یافته و حتی بسیاری از بزرگان سینما هم به این مقوله علاقه‌مند شده‌اند.

برگزاری جشنواره‌های مربوط به فیلم‌های ساخته شده به وسیله موبایل از جمله جشنواره «فیلم‌های جیبی» pocket film festival نیز از دیگر نشانه‌های جدی شدن این مقوله در دنیاست.

یکی از آخرین فیلم‌های ساخته شده به وسیله موبایل «زیتون» نام دارد که یک فیلم بلند سینمایی است و هومن خلیلی یک ایرانی مقیم آمریکا آن را کارگردانی کرده است.

شکی نیست که ساخت فیلم برای هر کسی که علاقه‌مند فیلمسازی است، زمانی لذت‌بخش است که محل و محملی برای عرضه وجود داشته باشد؛ البته برخی سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، این فرصت را برای فیلمسازان آماتور فراهم کرده‌اند که آثارشان را به اشتراک بگذارند.

در کشور ما علاقه‌مندان به فیلمسازی مستند می‌توانند آثارشان را با هر موضوع و ساختاری که باشد به برنامه «نردبان» که از شبکه مستند پخش می‌شود، بفرستند تا از این شبکه به نمایش درآید.

این برنامه نه‌تنها آثار مستندسازان آماتور را به نمایش می‌گذارد؛ بلکه آنها را نقد و بررسی می‌کند و به فیلمسازان جوان در ساخت آثار بهتر و پربارتر یاری می‌رساند.

اگرچه تاکنون برنامه «نردبان» به آثار ساخته شده توسط موبایل به صورت مستقل نپرداخته، اما احتمالا با رشد استقبال مخاطبان از این برنامه تدبیری ویژه برای آثار ساخته شده با موبایل خواهد اندیشید.

«نردبان» با اجرای الهام عادلی و شاهین شجری‌کهن به عنوان منتقد، هر روز ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می‌شود و فرصت مغتنمی است برای همه آنهایی که به فیلمسازی علاقه‌مندند و می‌خواهند با ساخت آثار مستند وارد دنیای فیلمسازی شوند.

آذر مهاجر - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها