چمن‌گلی: زمانی برای برگزاری رقابت‌های انتخابی نداشتیم

فرنگی‌‌کاران اعزامی به آسیا معرفی شدند

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا(بیست و هشتم تا سی‌ام فروردین ـ دهلی‌نو) را بدون برگزاری رقابت‌های انتخابی مشخص کرد.
کد خبر: ۵۵۲۳۵۵

فرنگی‌کاران ایران در شرایطی عازم این رقابت‌ها می‌شوند که در وزن‌های 55 و 120 کیلو هنوز کادر فنی به نتیجه قطعی نرسیده و قرار است در 55 کیلو از بین محسن حاجی‌پور و سامان عبدولی و در 120 کیلو از بین بشیر باباجان‌زاده یا امیر قاسمی، یکی عضو تیم ملی شود. ضمن این‌که در60 کیلو عبدالمحمد پاپی، در 66 مهدی زیدوند، در 74 هادی علیزاده، در 84 طالب نعمت‌پور و در 96 کیلو داوود گیل نیرنگ در این رقابت‌ها روی تشک می‌روند.

عبدالله چمن‌گلی، سرمربی تیم ملی دیروز در این باره به ایسنا گفت: اصولا ملاک من برای انتخاب ملی‌پوشان، رقابت‌های انتخابی است، اما با توجه به این‌که ازششم فروردین اردوی تیم ملی را آغاز کردیم و زمان زیادی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا نداشتیم، در تمرین‌ها کشتی‌گیران را روبه‌روی هم قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که چه کسانی را به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام کنیم.

وی افزود: در دو وزن 55 و 120 کیلوگرم به خاطر نزدیک بودن نفرات، دو نفر را انتخاب کردیم و در هند هر کس آماده‌تر باشد کشتی خواهد گرفت.

چمن‌گلی ادامه داد: در 66 کیلو مهدی زیدوند برای اولین بار در ترکیب تیم بزرگسالان راهی رقابت‌های مهمی می‌شود. در 74 هادی علیزاده پورنیا جوانی بسیار باتجربه است و تمرین‌های خوب و منظمی داشته است. در 84 کیلوگرم رقابت بین طالب نعمت‌پور و داوود عابدین‌زاده خیلی بالا بود، اما با توجه به آماده‌تر بودن نعمت‌پور و همچنین دور بودن عابدین‌زاده از میادین بین‌المللی، نعمت‌پور را انتخاب کردیم. هرچند که در آینده از عابدین‌زاده بیشتر می‌شنویم و به نظرم انتخابی وزن 84 کیلوگرم امسال بسیار زیبا خواهد بود. در 96 هم با توجه به نبودن قاسم رضایی و تجربه بیشتر گیل‌نیرنگ نسبت به مهدی علیاری، از او استفاده خواهیم کرد.

چمن‌گلی همچنین درباره انتخاب نشدن محمد فقیری در 55 کیلو گفت: فقیری کشتی‌گیر بسیار خوبی است، اما در تمرین‌ها حاجی‌پور و عبدولی از او مقداری سرتر بودند به همین دلیل قصد داشتیم او را به تورنمنت تونس اعزام کنیم اما فقیری گفت می‌خواهد خود را برای رقابت‌های انتخابی تیم ملی آماده کند.

وی درباره امید ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: در اوزان پایین آسیایی‌ها کشتی‌گیران بسیار خوبی دارند بخصوص کشورهای ژاپن، کره، قزاقستان و ازبکستان که نباید از آنها غافل شویم. تا آنجا که توان داریم باید از حق کشتی فرنگی ایران دفاع کنیم و نباید رقبای آسیایی خود را دست کم بگیریم.

وی افزود: در وزن‌های بالا هم تک ستاره‌هایی در آسیا وجود دارند، اما با برنامه‌ریزی دقیق و آنالیز حریفان سعی می‌کنیم بهترین تاکتیک‌ها را در پیش بگیریم تا از حیثیت کشتی فرنگی ایران دفاع کنیم.

چمن‌گلی همچنین درباره تمرین‌های تیم ملی کشتی فرنگی گفت: خوشبختانه شرایط خوبی داریم و بچه‌ها همه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و اگر بخواهند می‌توانند با دست پر از هند بازگردند.وی درباره تیم اعزامی ایران به تورنمنت تونس اظهار کرد: ترکیب دوم خود را به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد تا بچه‌ها میادین بین‌المللی را تجربه کنند.وی از شیرزاد بهشتی، امین سوری، برومند اصلانی، محمد کریمی، داوود عابدین‌زاده، مهدی عسگرزاده و مهدی نوری به عنوان کشتی‌گیران اعزامی به رقابت‌های تونس نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها