از قدیم گفته‌اند وصف العیش، نصف العیش. وگرنه با این اوضاع و احوال گرانی دلار و گرانی پرواز‌های خارجی این روزها کمتر کسی هوس می‌کند چمدانش را ببندد برای جهانگردی. اما می‌توان با خواندن از جاهای مورد علاقه‌تان نصف راه را بروید و امیدوار باشید شاید کمی از هزینه کمر شکن سفرهای خارجی کم شود تا نیمه دوم سفرتان هم کامل شود و نصف العیشتان کل‌العیش شود!
کد خبر: ۵۵۲۲۷۶

پارک شیر ـ آفریقای جنوبی

پارک شیر در میان مجموعه پرتوریای ژوهانسبورگ قرار دارد. مجموعه پرتوریا یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشورهای عضو اکو است که به تکثیر و بهزیستی گونه‌های در حال انقراض می‌پردازد. این پارک برای گردشگران بومی و بین‌المللی این امکان فراهم آورده تا بتواند از نزدیک با برخی از گونه‌های منحصر به فرد آفریقایی به روشی ملموس آشنا شوند. مثلا چراگاهی بزرگ در پارک شیر برای زرافه‌ها در نظر گرفته شده است. در این چراگاه علاوه بر زرافه، گورخر، غزال افریقایی و تعدادی دیگر از انواع چرندگان آزادانه زیست می‌کنند و گردشگران امکان تماشای آنها را از فاصله‌ خیلی نزدیک دارند. در پارک شیر اردوگاه‌های گوشتخواران از یکدیگر متمایز شده است و به چهار بخش اردوگاه شیرها، یوزپلنگ‌ها، کفتارها و سگ‌های وحشی تقسیم می‌شود. شیرهای این پارک مهم‌ترین گونه‌ محسوب می‌شوند و نژادشان از موزامبیک، زیمباوه، گاتنگ شمالی و بوتسوانا است.

شهر ادیرنه ـ ترکیه

ادیرنه یکی از شهرهای تاریخی کشور ترکیه است که مرز مشترک با دو کشور یونان و بلغارستان دارد. ادیرنه را یکی از شهرهای ترانزیتی مهم در ترکیه می‌دانند؛ این شهر علاوه بر آن‌که از طریق راه‌ها و جاده‌هایی به شهرهای مهم ترکیه همچون استانبول (فاصله دو ساعته) مرتبط است، توسط بزرگراهی به جاده اصلی ورود به اروپا متصل می‌شود. این شهر همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد است و از لحاظ آثار تاریخی یکی از شهرهای مهم ترکیه به شمار می‌رود. مساجد این شهر با معماری زیبای سنتی به چهره شهر نمای زیبایی بخشیده است. خانه‌های سنتی ادیرنه نیز از دیگر جاذبه‌های این شهر هستند که با تغییر کاربری به مراکز اقامتی تبدیل شده‌اند. موزه‌های این شهر عبارتند از موزه لوزان، ادیرنه، ترکیه و هنرهای اسلامی. بنای لاله پاشا، مجموعه بایزدید روح، کاروانسرای رستم پاشا، مجموعه قدیمی اسکی، بنای یادبود سربازان، بازارهای قدیمی و برگزاری مراسم کشتی سنتی پینال از دیگر جاذبه‌های فرهنگی - تاریخی شهر ادیرنه هستند.

تور ارباب حلقه‌ها ـ نیوزلند

جغرافیای منحصربه‌فرد و طبیعت متنوع نیوز‌لند، سبب شده این منطقه از نظر داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یخچال‌های طبیعی عصر یخبندان، کوه‌های صعب‌العبور، رودهای پرپیچ و خم و جنگل‌های بومی در جهان یگانه باشد. جنگل‌های این کشور از زمان باستان تاکنون دست نخورده باقی‌مانده است و در بخش‌هایی تنها از طریق هلیکوپتر قابل دسترسی است. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود به‌طور کامل در کشور نیوزلند ساخته شده و مناظر زیبا و منحصربه‌فرد طبیعت این کشور را به نمایش کشیده است. از زمان پخش نخستین قسمت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، ورود موج گردشگران علاقه‌مند به نیوزلند شروع شد و روز‌به‌روز نیز در حال افزایش است. مسئولان گردشگری این کشور در جهت برآورده ساختن نیاز گردشگران اقدام به برگزاری تورهای گردشگری با عنوان ارباب حلقه‌ها کرده‌اند.

شکوفه‌های گیلاس ـ ژاپن

کشور ژاپن در ماه‌های اول سال ‌حال و هوای ویژه‌ای دارد. کلیه ساکنان این کشور همراه هزاران گردشگر در اوایل فصل بهار مشتاقانه طبیعت زیبای این کشور و شکوفه‌های درخت گیلاس تماشا می‌کنند. شکوفه‌های گیلاس که به ساکورا معروف است، برای ژاپنی‌ها نماد عشق و صلح است. طول عمر این شکوفه‌ها معمولا دو هفته است و پس از آن شروع به ریختن می‌کنند. هیجان آغاز جشنواره‌های مرتبط با این پدیده طبیعی به حدی است که اخبار مربوط به میزان رشد و شکوفایی ساکوراها توسط خبرگزاری‌ها به مردم ابلاغ می‌شود و حتی نقشه‌ موضوعی کشور ژاپن با آخرین تحولات مرتبط با ساکوراها در هر نقطه همراه بهترین زمان و مکان مشاهده، روی سایت‌های خبری قابل پیگیری است. در طی جشنواره ساکورا بیشتر خانواده‌های ژاپنی اقدام به برگزاری جشن و پیک‌نیک می‌کنند. حتی بسیاری از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها نیز مراسمی را برای کارمندان و دانشجویان برگزار می‌کنند و سعی در باشکوه‌تر شدن این رویداد ملی و باستانی خود دارند.

کلیسا سانتاماریا دل‌فیوره ـ ایتالیا

کلیسای جامع سانتاماریا دل‌فیوره یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر فلورانس محسوب می‌شود. ساخت این کلیسا سال 1296 میلادی براساس طرحی از آرنولفو دی‌کامبیو در سبک گوتیک آغاز شد و سال 1436م. توسط فیلیپو برونلسکی به پایان رسید. آنچه کلیسای جامع فلورانس را منحصر به فرد کرده است، گنبد قرمز رنگ آن است که بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان محسوب می‌شود. ارتفاع این گنبد 114.5 متر است و در ساخت آن از معماری مسجد ایاصوفیه ترکیه که خود الگوبرداریی از گنبد سلطانیه زنجان به شمار می‌رود، استفاده شده است. فضای داخلی کلیسا بسیار ساده و بی‌آلایش است و تنها با شیشه‌‌های منقوش تزیین شده است. کف شبستان اصلی با سنگ‌های مرمر رنگی، به شکل هندسی مفروش شده است. کلیسای سانتاماریا یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو است و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه توسکانی به شمار می‌رود.

مجسمه‌های اسرارآمیز ـ شیلی

در جزیره ایستر کشور شیلی روی تپه‌های آتشفشانی رانوراراکو، مجموعه‌ای از مجسمه‌های اسرارآمیز سنگی وجود دارد. ساکنان باستانی این جزیره مراکز یادبودی برای درگذشتگان خود در این منطقه ساخته‌اند که آن را اَهو (AHU) می‌خواندند. هر خانواده‌ از هر قبیله‌ای، اَهوی مختص به خود را داشته است. مجسمه‌های سنگی این منطقه که موآی نام دارد در واقع یادبودی از هر فرد درگذشته خانواده محسوب می‌شده که پشت به دریا و رو به روستا و خانواده‌اش استوار شده است. در حال حاضر در این منطقه حدود 300 مجسمه موآی قرار دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. براساس نظر باستان‌شناسان، در جزیره ایستر بیش از هزار مجسمه موآی وجود دارد که با کاوش‌های دقیق می‌توانند کشف شوند. در این منطقه همچنین دهانه‌ بیضی شکل آتشفشان رانوراراکو قابل مشاهده است که دریاچه‌ای از آب شیرین رویش تشکیل شده و توسط گیاهان بومی و متفاوت این منطقه احاطه شده است.

هستی یزدان‌پناه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها