تارتهای تهیه شده از پنیر خامه‌ای و شکلات تلخ که با خامه و میوه فصل سرو میشوند، ساده و در عین حال بسیار خوشمزه‌اند. اگر قصد دارید در خانه تارت میوه‌ای درست کنید، آموزش پی‌آمده مفید خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۱۳۹۷

 

برای تهیه تارت، میتوانید نانها را از قبل تهیه کرده، در فریزر نگهداری کنید و در کوتاهترین زمان با پر کردن آنها از مواد خوشمزه، شیرینی خود را آماده کنید.

مواد لازم

• 1,2 پیمانه کره نرم شده
• 85 گرم پنیر خامه ای
• 2,3 پیمانه آرد سفید
• 2,3 پیمانه خامه
• 85 گرم شکلات تلخ یا نیمه تلخ خرد شده
• 85 گرم شکلات شیری خرد شده
• خامه برای تزئین
• میوه فصل (کیوی ، توت فرنگی، شاه توت، آناناس، هلو و... اگر میخواهید از میوه‌های بزرگ استفاده کنید نیز کافی است آنها را به قطعات مناسب خرد کنید)
• خاکه قند (در صورت تمایل)

روش تهیه

1. برای تهیه خمیر نانها، با سرعت متوسط همزن برقی، کره و پنیر خامه ای را در یک کاسه مناسب به هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. آرد را اضافه کنید. انگشتان خود را آردی کنید و گلوله ای به اندازه یک قاشق چایخوری از خمیر برداشته، آن را به طور یکنواخت داخل قالبهای چرب نشده کوچک مافین قرار دهید به طوری که خمیر کف و دیواره های قالب را بپوشاند.
نانها را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر تنظیم شده روی 325 درجه فرنهایت یا 162 سانتیگراد قرار دهید تا طلایی شوند. سپس اجازه دهید 5 دقیقه داخل قالب خنک شوند. آنها را از قالب خارج کرده، روی شبکه توری قرار دهید تا کاملا سرد شوند.
2. برای مواد داخل تارت، خامه را در یک قابلمه کوچک، روی حرارت متوسط قرار دهید تا تنها داغ شود- خامه نباید به دمای جوش برسد. سپس آن را از روی حرارت برداشته، شکلاتها را به آن اضافه کرده برای دو دقیقه کنار بگذارید. مخلوط را به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شده و شکلاتها آب شوند. این مخلوط را در یک کاسه ریخته، به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس مخلوط شکلات را با همزن برقی بهم بزنید تا فرم بگیرد. این مخلوط را با قاشق داخل نانها بریزید.
3. روی تارتهای پر شده را پوشانده و تا زمان سرو در یخچال بگذارید. درست در زمان سرو، روی تارتها را با خامه و یک میوه فصل تزئین کرده و در صورت تمایل کمی خاکه قند روی آنها بپاشید.

>> ایران شف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
۰
۰
سلام . من خمیر تارت خوب میپزم و میوه را هم میچینم داخل تارت زمانی كه ژله را روی میوه می‌ریزم متاسفانه ژله از خمیر تارت می زنه بیرون لطفا راهنمایی ام كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها