با حضور رئیس جمهور ناوشکن پیشرفته جماران 2، که بدست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، در دریای خزر به آب انداخته شد.
کد خبر: ۵۵۰۳۶۶
ناوشکن جماران 2 در آب‌های دریای خزر

دکتر محمود احمدی نژاد، ظهر امروز(یکشنبه) با حضور در منطقه دریایی بندر انزلی، فرمان به آب انداختن ناوشکن پیشرفته جماران 2 که از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی بومی برخوردار است و در رده پیشرفته قرار دارد صادر کرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد پس از صدور فرمان به آب انداختن ناوشکن پیشرفته جماران 2، با بیان این که خدا را شاکریم در سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) شاهد به بار نشستن یک دستاورد ارزشمند و کاری بزرگ که نتیجه تلاش‌ها، فداکاری ها و زحمات شبانه روزی متخصصان و کارکنان دلسوز صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران هستیم،افزود: امروز این دستاورد ارزشمند به نتیجه رسیده و در اختیار نیروی دریایی پرافتخار و سرفراز جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه اقدامات، تلاش ها و کارهایی که در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود در حقیقت زمینه سازی برای تحقق آرزوی بزرگ بشریت و وعده خداوند به انسانها بوده و همه تلاش ها در مسیر آرمان امام عصر (عج) است.

وی همچنین با حضور بر عرشه این ناوشکن، ضمن بازدید از قسمت های مختلف آن با دریادلان و متخصصان مستقر در ناوشکن پیشرفته جماران 2 گفت‌وگو کرد و با توضیح امیر دریادار حبیت الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جریان چگونگی اقدامات و برنامه ریزی ها در مسیر ساخت و انجام مأموریت ها توسط این ناوشکن قرار گرفت.

ناوشکن پیشرفته جماران 2 که به دست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، نماد توانمندی و اقتدار صنایع دریایی وزارت دفاع و پیام آور صلح و دوستی در دریای خزر خواهد بود.

این ناوشکن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأ‌موریت های مقابله با قاچاق انسان ، کالا و مواد مخدر در شمال کشور ساخته شده است.

قابلیت تدافعی، تهاجمی و ره گیری ، مجهز به انواع توپ، اژدر و موشک و رادارهای تاکتیکی سطحی ، هوایی و قابلیت حمل بالگرد و نیز تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک از جمله ویژگی ها و خصوصیات ناوشکن پیشرفته جماران 2 است.

ناوشکن جماران پیشرفته که حدود 100 متر طول و بیش از 1300 تن وزن دارد از کاربردی ترین ناوشکن های موجود در دنیا است که در آینده می تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع قرار گیرد.

ناوشکن جماران 2 پس از این مرحله با انجام عملیات تکمیلی و گذراندن تست های نهایی در نیمه اول سال 92 به طور رسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندد.

هزینه ساخت ناوشکن جماران 2 ،‌ یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
hadi moradi
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
۰
۰
دمتون گرم .بسازیدخوبشم بسازید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها