مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن طرح دادرس از نیمه اسفند امسال از فراگیری آموزش امداد و نجات دو میلیون دانش‌آموز دوره راهنمایی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۵۶۹

محمد چینیان در گفت‌وگو با مهر، هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی، حوادث غیرطبیعی و انسانی خواند و افزود: در این طرح سرفصل‌هایی از قبیل؛ پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شناخت نقاط امن، حمل فرد آسیب دیده، (پانسمان، بانداژ، آتل‌بندی) اطفای حریق و چادر زنی به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

چینیان با اعلام این‌که از هر مدرسه دو نفر (مدیر به عنوان فرمانده بحران و یک مربی) برای گذراندن دوره آموزشی 40ساعته شامل 16ساعت غیرحضوری و 24 ساعت حضوری به مراکز هلال‌احمر معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این مربیان پس از دوره‌های آموزشی به‌عنوان نیروی آموزش دیده، با تشکیل تیم‌های 14 نفره دانش‌آموزی به آموزش دانش‌آموزان خواهند پرداخت.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که این طرح در 32 مرکز استان برگزار می‌شود، ادامه داد: طرح دادرس از سال آینده در روستاها و شهرستان‌های سراسر کشور نیز برگزار خواهد شد. وی در ادامه افزود: نخستین جلسه توجیهی با حضور روسای ادارات سلامت استان‌ها و روسای هلال احمر به‌منظور توجیه و آشنایی روسای این دو سازمان با طرح مذکور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مرحله دوم این طرح برای دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها