متهم قصد داشت کلاهبرداری​های اینترنتی را در دیگر شهر​ها نیز ادامه دهد

مزایده اینترنتی، ترفند کلاهبردار 15 ساله

پسر پانزده ساله‌ای که با معرفی خود به عنوان مدیر یک شرکت بازرگانی در فضای مجازی، شهروندان مشهدی را به بهانه واگذاری نمایندگی شرکت خود از طریق مزایده، فریب داده و میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود، ازسوی پلیس فتای استان خراسان رضوی در ساوه دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۹۵۶۰

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در اداره پلیس فتای استان خراسان رضوی علیه فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: به قصد خرید لوازم الکترونیکی و لپ‌تاپ به سایت‌های اینترنتی مراجعه و مشاهده کردم یکی از سایت‌ها علاوه بر این که کالاهایش را ارزان‌تر می‌فروشد، نمایندگی شرکت خود را نیز از طریق مزایده اینترنتی واگذار می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از مکاتبه اینترنتی با صاحب شرکت، او از من خواست برای شرکت در مزایده نمایندگی شرکت، سه میلیون تومان پول به حسابش واریز کنم. پول را واریزکرده و منتظر نتیجه مزایده ماندم، اما از صاحب شرکت خبری نشد و سایت شرکت هم دیگر فعالیت نداشت.

شکایت‌ها، یکی پس از دیگری

در پی این شکایت، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری متهم آغاز شد تا این که ده‌ها نفر دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس، از صاحب شرکت شکایت کردند.

جستجوی پلیس برای یافتن شیاد اینترنتی ادامه داشت تا این که ماموران اطلاع یافتند فردی که این شرکت اینترنتی را راه‌اندازی کرده، در شهرستان ساوه، از توابع استان مرکزی زندگی می‌کند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران در پی هماهنگی قضایی به خانه متهم اعزام شدند و او را که پسر پانزده ساله‌ای بود، دو روز پیش دستگیر کردند.

اعتراف کلاهبردار نوجوان

سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با تحقیقات از مهم نوجوان مشخص شد وی به دلیل مشکل مالی خانواده‌اش و با تبحری که در زمینه رایانه داشته، یک سایت اینترنتی راه‌اندازی و خود را مدیر شرکت معرفی کرده و به این بهانه که از طریق مزایده می‌تواند نمایندگی شرکتش را به افراد واگذار کند ده‌ها میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

عرفانی افزود: برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی در حالی ادامه دارد که او اعتراف کرده درصدد کلاهبرداری اینترنتی از مردم دیگر شهر‌ها نیز بوده که دستگیر شده است.

زنگ خطری برای مردم

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: افراد شیاد و کلاهبردار در فضای مجازی با راه‌اندازی سایت شرکت‌های غیرواقعی یا سوءاستفاده از نام شرکت‌های معتبر به بهانه جذب سرمایه‌گذار، مشارکت کاری، استخدام یا مزایده‌های اینترنتی مردم را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کنند.عرفانی به مردم هشدار داد پیش از معامله یا مشارکت کاری با این افراد، در زمینه فعالیت آنها تحقیق و استعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها