بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که پس از انتخابات اخیر یک بار دیگر از سوی رئیس‌جمهور برای تشکیل کابینه معرفی شد تا پایان وقت اداری روز شنبه فرصت دارد اعضای کابینه‌اش را معرفی کند.
کد خبر: ۵۴۹۵۱۹

این در حالی است که هنوز تلاش‌های او برای معرفی اعضای کابینه به نتیجه نرسیده است و حتی برخی مقامات حزب «یش عاتید» تهدید کرده‌اند که مذاکرات را ترک خواهند کرد.

به گزارش فارس، در حالی که فقط سه روز تا پایان مهلت قانونی بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه باقی مانده، وی هنوز نتوانسته آخرین اختلاف‌ها را با یعیر لاپید، رهبر حزب «یش عاتید» برطرف کند. در عین حال برخی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال کناره‌گیری لاپید از ائتلاف خبر می‌دهند. در صورتی که حزب «یش عاتید» حاضر به ائتلاف با نتانیاهو نشود، نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی احتمالا باید با این کرسی خداحافظی کند.

بنا بر قوانین انتخاباتی اسرائیل، شخصی که از سوی رئیس رژیم برای تشکیل کابینه انتخاب می‌شود، مجموعا شش هفته برای این کار زمان دارد. پارلمان اسرائیل 120 کرسی دارد و فرد مامور تشکیل کابینه، باید حداقل 61 کرسی را با خود همراه کند. تعدد احزاب در اسرائیل موجب شده تا هیچ‌وقت هیچ حزبی نتواند به تنهایی تشکیل کابینه دهد و همواره کابینه‌های ائتلافی شکل گرفته است.

در انتـــخابات اخیر فهرست مشترک لیکود ـ بیتنا به رهبری نتانیاهو توانست با کسب 31 کرسی اول شود. نتانیاهو برای تشکیل کابینه حداقل 30 کرسی دیگر نیاز دارد.

وی برای کسب کرسی‌های باقیمانده روی دو حزب «یش عاتید» به رهبری یعیر لاپید و «حبیت هایهودی» به رهبری نفتالی بنت سرمایه‌گذاری کرد. اما حالا کناره‌گیری احتمالی حزب «یش عاتید» می‌تواند بکلی روند تشکیل کابینه را مختل کند.

شیمون پرز، رئیس رژیم‌ صهیونیستی دو هفته قبل زمانی که مهلت اولیه چهار هفته‌ای نتانیاهو برای تشکیل کابینه پایان یافت این مهلت را 14 روز دیگر تا شنبه شب هفته آینده تمدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها