مهران شاهین‌طبع، مربی بسکتبال به دلیل کار با جوانان در سال 2002 با بازیکنان این رده‌های سنی آشنایی خوبی دارد. او با ارسلان کاظمی کار نکرد، اما از نحوه بازی ارسلان شناخت خوبی دارد. شاهین‌طبع می‌گوید: ارسلان کاظمی در تیم جوانان ایران، سال 2008 بازی کرد و در واقع مربیان ایرانی روی این بازیکن زحمت فراوان کشیدند. او علاوه بر تلاش فردی و کار کردن با مربیان مختلف خانواده کاملا علاقه‌مندی دارد که باعث پیشرفت او شدند.
کد خبر: ۵۴۹۴۵۵

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد ادامه می‌دهد: خصوصیات اخلاقی، یکی از امتیازهای ارسلان کاظمی است که ریشه آن را باید در خانواده خوب بررسی کرد. هدف‌گذاری ارسلان تعیین شده است و با توجه به سن و سال کمش، مصاحبه‌های منطقی می‌کند که این از ویژگی‌های بازیکنان بزرگ است.

شاهین‌طبع، تعصب را یکی دیگر از خصوصیات بازی کاظمی می‌داند: در بازی‌هایی که برای تیم ملی انجام داد، دیدم چقدر باتعصب است. از لحاظ فنی می‌تواند به جایی که می‌خواهد برسد. او از نسلی است که در بسکتبال ایران پراکنده شده‌اند. بازیکنانی مثل حسن‌زاده و جمشیدی نیز از هم نسل‌های ارسلان هستند و بازیکنان دیگری که همگی آنها اعضای تیم جوانان ایران در سال 2008 بودند.

سرمربی دانشگاه آزاد درباره خصوصیات فنی بازیکن تیم دانشگاهی اورگن می‌گوید: او می‌تواند در چند پست بازی کند. در ریباند مهارت بالایی دارد و در دفاع از وظایفش آگاه است. ارسلان در اختیار مربی بوده و در کارهای گروهی بخوبی مشارکت می‌کند. در بازی‌های NCAA حس همکاری بازیکنان برانگیخته می‌شود و بازیکنانی با ویژگی‌های شخصیتی مانند ارسلان بخوبی می‌توانند خودشان را در این بازی‌ها اثبات کنند. با این حال او برای رسیدن به هدف پایانی که حضور در NBA است باید در مهارت شوت بیشتر کار کند.

او با همه فرق داشت

امیر آقاجان، اولین مربی ارسلان کاظمی است. او از روزهایی که ارسلان تازه ورزش را آغاز کرده بود، می‌گوید: ارسلان را در یکی از روزها در کلاس آموزشی والیبال دیدم. او دوم ابتدایی بود که در تمرین‌های مدرسه شرکت می‌کرد. استعداد فیزیکی خوبی داشت. به همین دلیل با معلم ورزش ارسلان حرف زدم تا او را در کلاس بسکتبال جذب کنم. معلم ورزش ارسلان می‌خواست او را به هندبال ببرد، اما با درخواست من این کار را نکرد و به این ترتیب ارسلان وارد کلاس‌های بسکتبال شد.

آقاجان از مربیان مطرح اصفهانی است که کارهای پایه‌ای او را در بسکتبال همگان به خاطر دارند. او در یک نگاه ارسلان را بازیکنی آینده‌دار دید و به همین دلیل تا تابستان از او یک بازیکن مینی‌بسکتبال برای بازی‌های دبستانی ساخت. آقاجان می‌گوید: تنها بازیکنی که یک‌بار توضیح می‌دادم و خوب می‌گرفت ارسلان بود. در کلاس سوم ابتدایی اعتماد خانواده‌اش به کلاس‌های ما کاملا جلب شد و با حمایت‌های آنها، ارسلان کاظمی ابتدا در تیم‌های آموزشگاهی و سپس رده‌های پایه ذوب‌آهن معرفی شد.

مربی بسکتبال اصفهان ادامه می‌دهد: ارسلان با دو یا سه رده بزرگ‌تر از خودش تمرین می‌کرد و واقعا متفاوت با دیگران بود. بازیکنان قبل از ارسلان نیز همگی خوب بودند؛ مانند علی باهران و آرن داوودی که تازه ملی‌پوش شده بودند. آقاجان درباره پیشرفت‌های ارسلان کاظمی می‌گوید: او همیشه روحیه بردن داشت و هر وقت می‌باختیم، تحت تاثیر قرار می‌گرفت و ساعت‌ها از فرط ناراحتی با کسی حرف نمی‌زد.

مربی تیم بسکتبال جوانان ایران در سال 2006 می‌گوید: در آن سال اونیکا سرمربی بود و من مربی، اما ارسلان کاظمی را از تیم نوجوانان به رده جوانان آورده بودیم. ما اعتقاد داشتیم توانایی و مهارت‌های ارسلان به حدی بالاست که می‌تواند در تیم جوانان بازی کند و در بازی‌های 2006 چین این نکته برای ما ثابت شد. او دو دوره در جوانان آسیا بازی کرد و قهرمانی در 3 به 3 آسیا و بازی در جوانان جهان در کارنامه اوست.

اورگن، اولین قهرمان NCAA

کارن مکوندی، بازیکن سابق جوانان ایران درباره تیم دانشگاهی اورگن می‌گوید:‌اورگن (یا اورگان) ایالت وسیعی است در شمال غربی آمریکا و همسایه شمالی ایالت کالیفرنیا. جنگل‌های کاج و صنوبر وسیع، سواحل زیبای اقیانوس آرام و هوای مه‌آلود و ابری اورگن، مهم‌ترین مشخصه‌های این ایالت است. میراث بسکتبال در ایالت اورگن به پررنگی تگزاس که ارسلان سه فصل در آنجا بازی کرد، نیست؛ اما وجود پایگاه‌های پرقدرت بسکتبال چون پورتلند تریل بلیزرز و دانشگاه‌های این ایالت، اورگن را به بهشت بسکتبال دوستان تبدیل کرده است. دانشگاه اورگن (یونیورسیتی اورگن ـ با اورگن استیت اشتباه نشود) سال 1876 در مرکز اورگن شهر یوجین تاسیس شد و یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این ایالت است.

مکوندی اضافه می‌کند: تیم بسکتبال دانشگاه اورگن، اورگن داکس یا مرغابی‌های اورگن، جزو تیم‌های دیویژن یک ان‌سی‌دابل‌ای و در گروه پک 12 قرار دارد. گروه پک 12 یکی از پررقابت ترین گروه‌های NCAAاست که تیم‌هایی قدرتمندی چون یو‌سی‌ال‌ای برویینز (تیمی که سورن دیربوقوسیان بازیکن ایرانی ـ ارمنی عضو آن است)، یو‌اس‌سی تروجنز و اریزوتا استیت در آن قرار دارند. اورگن داکس سال 1939- اولین سال تاسیس NCAA‌- قهرمان این رقابت‌ها شد و آن مدال تنها مقام قهرمانی این دانشگاه تا امروز است. سال گذشته تیم اورگن داکس در مجموع 347 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در دیویژن یک از نظر امتیازآوری در هر بازی مقام دهم، از نظر ریباند مقام صدو پنجاه و دوم، از نظر پاس منجر به گل مقام هجدهم و از نظر درصد شوت گل شده چهل و دوم بود که تقریبا همه این آمار‌ها از تیم قبلی ارسلان، رایس آوولز بهتر بود.

تیم دانشگاه اورگن از نظر مقام آوری تاریخی در مسابقه‌های دانشگاهی آمریکا مقام بیستم را به خود اختصاص داده است. آرن بروکس (ساکرامنتو کینگز) و لوک ریدناوور (مینه‌سوتا تیمبرولوز) از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند. امیدوارم به این نام‌ها ارسلان کاظمی هم افزوده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها