گزیده سرمقاله روزنامه‌های صبح چهارشنبه

خریداران، بازنده اصلی مدیریت غلط در صنعت خودرو

سازمان حمایت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شد

اعلام قیمت‌های جدید تا شنبه

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه سازمان حمایت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شد، گفت: با تعیین نرخ تورم بخشی نیمه دوم امسال طی امروز یا فردا، قیمت جدید خودروها تا شنبه اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۹۳۹۲
اعلام قیمت‌های جدید تا شنبه

جمشید پژویان در گفت‌وگو با فارس در واکنش به سخنان مدیرکل کالاهای فلزی سازمان حمایت مبنی بر عدم ابلاغ دستورالعمل جدید شورای رقابت این سازمان برای قیمت‌گذاری جدید خودروها، اظهار داشت: این دستورالعمل بر روی سایت شورای رقابت قرار گرفته است و اصلاً به سازمان حمایت ربطی ندارد که بخواهیم به آنها ابلاغ کنیم، بلکه دستورالعمل باید به خودروسازان ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این دستورالعمل به تعیین قیمت منجر می‌شود و نیازی نیست که سازمان حمایت، قیمت جدید خودروها را تعیین کند.

پژویان با بیان این که خودروسازان باید قیمت جدید خودروها را اعلام کنند، تصریح کرد: خودروسازان بر اساس دستورالعمل جدید شورای رقابت، قیمت جدید محصولاتشان را تعیین می‌کنند و شورای رقابت نیز این قیمت‌ها را کنترل می‌کند که مطابق با دستورالعمل است یا خیر.

وی تأکید کرد: وظیفه قیمت‌گذاری خودرو از سازمان حمایت ساقط شده است.

پژویان در پاسخ به این سؤال که طبق گفته رئیس جمهور و وزیر صنعت، قیمت خودروها باید با همکاری شورای رقابت و سازمان حمایت تعیین شود، گفت: آقای احمدی‌نژاد چنین صحبتی را نداشته‌اند و وزیر صنعت نیز گفت که سازمان حمایت از طریق ارائه اطلاعات به مرکز ملی رقابت کمک می‌کند. در حال حاضر نیز براساس درخواست من، سه عضو از سوی وزارت صنعت و سازمان حمایت توسط وزیر صنعت معرفی شده‌اند که با مرکز ملی رقابت همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری خودرو از سازمان حمایت ساقط شده و هر گونه اقدام از سوی این سازمان غیرقانونی و قابل پیگیری است.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت جدید خودروها توسط این شورا اعلام خواهد شد؟ گفت: ما دستورالعمل را اعلام کرده‌ایم و خودروسازان براساس آن قیمت را اعلام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خودروسازان تا سه روز پیش به ما اطلاعاتی ندادند، گفت: مدیران خودروساز به هر دلیلی، اطلاعات خود را به سازمان حمایت ارائه کردند و این سازمان نیز به جای اینکه به آنها بگوید اطلاعات را به شورای رقابت ارائه کنید، خودش اقدام کرد.

پژویان تصریح کرد: طبق دستورالعمل جدید شورای رقابت، قیمت جدید خودروها بر مبنای قیمت مصوب شهریور 91 به اضافه نرخ تورم بخشی نیمه دوم امسال تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان بانک مرکزی و شورای رقابت در حال بررسی و تعیین نرخ تورم بخش نیمه دوم سال هستند تا با استفاده از آن، قیمت جدید خودروها مشخص شود.

پژویان ابراز امیدواری کرد نرخ تورم بخش نیمه دوم امسال، طی امروز یا فردا مشخص و قیمت جدید خودروها نیز تا شنبه تعیین و اعلام شود.

طبق مصوبه اخیر شورای رقابت، قیمت جدید خودروها باید برای روزهای باقی مانده از سال بر اساس دستورالعمل جدید این شورا تعیین شود و پس از تدوین دستورالعمل کلی، قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای آن صورت می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۵
یك مصرف كننده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
شورای رقابت آخرین امید مصرف كنندگان است. بر خلاف سازمان حمایت كه نه تنها حمایتی نمی كند كه تنور افزایش قیمت را داغ تر هم كرده است. طوری كه آدم شك می كند این اسم كه برازنده این سازمان باشد. نه تنها خودرو كه سازمان حمایت همه جا بی كفایت عمل كرده است.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
سازمان حمایت از دلالان بهترین نام برای این سازمان می باشد.
بی خودرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
امیدواریم شورای رقابت هم آلوده نشود
همیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
واقعا سازمان میتواند از مصرف كننده حمایتی داشته باشد بعید است
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
با سلام خدمت اقای دكتر پزوهان معلوم نشد تصمیمگیری نهایی با چه كسی هست اقای رحیمی با مدیران كارخانه جلسه برگزار میكنه ویك شبه نرخی بیرون میده كه هیچ تاثیری روی بازار نداره واقعا ایشان چطور دكتری گرفتن
بت شكن تاریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
جناب آقای دكتر پژویان عزیز از زحماتی كه برای مردم ایران میكشید سپاس گذارم. زیرا تمام مردم ایران به آن شورا(شورای رقابت) كه حضرتعالی ریاست آن را عهده دار می باشید چشم دوخته اند و ناظر بر آن می باشند كه چطور در برابر ناعدالتی ها(افزایش بی رویه قیمت خودرو) استوار و پایدار ایستادید. امید دارم این 2 شركت خودرو ساز(سایپا و ایران خودرو) این رویه كاری را كنار گذاشته و همچنین شایسته است سازمان حمایت از تولیدكنندگان 1 درصد هم كه شده، بشود سازمان حمایت از مصرف كنندگان.
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
خودروسازان نمیخواهند شورای رقابت قیمت راتعیین كند چون با همكاری سازمان حمایت(حمایت از خودروسازان و شركا) هر قیمتی بخواهند برای خودرو تعیین میكنند .
خوش نشین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
خداپدر آقای پژویان رابیامرزد خوب جلوی این خودروسازان ودلالان طمعكار راگرفت باید همه مسئولان مثل این مردجلوی تورم رابگیرند.
بی نام
Netherlands
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
خودروسازان همش به فكر اینند كه چه جوری می تونن مردم رو بچاپند. عوض رقابت با خودروهای با كیفیت خارجی، خودروهای بی كیفیت و بیش از اندازه گران، به اصطلاح تولید می كنند.خدا كنه یه روزی تعرفه واردات برداشته بشه اون وقت ببینیم كی میره این خودروها!!! رو بخره.
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
خودرو سازان بدانند با این رویه ای كه در پیش گرفتندبزرگترین سرمایه كه مشتری گردن شكسته بود را ازدست خواهند داد. خودم حواله اردیبهشت دارم درصورت عدم افت قیمت انصراف بهترین گزینه برای حمایت از مردم است . شاید فقط چند تا كارشناس مثل دكتر پژویان بود كه بر سر حرف كارشناسی شان میایستادند اینقدر با چماق مصلحت و حمایت ...
كسی كه یه عمر گول خورده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
من كه چشمم آب نمیخوره قیمت خودرو بیاد پائین،بنظزم این حرفا همش الكیه و بازارگرمی.خودمون رو گول نزنیم.
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
اینا همه دستشون تو جیب همه شما اونجا منم اینجا اگه این سازمان حمایت از تولید كننده تونست برا مردم كاری بكنه دیگه شدین چوپان دروغگو مهم اعتمادی بود كه دیگه نیست حالا هر چی میخوای حمایت كنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
با سلام.ای بابا چرا این اقایان هی امروز فردا میكنن بگن مافیای خودرو گردنشون كلفت تر از دولت وكلا ملت وسلام.
امید به آینده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
باسلام وتشكر از دكتر پژویان كه مطابق با درآمدمردم و نرخ تورم قیمت خودروها را مشخص كردند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
اگرمملكت ما 4 نفر مثل دكتر پژوهان داشت اوضاعمون خیلی بهتر از حالابود در ضمن اینطوری كه معلومه دست سازمانهای نظارتی مثل سازمان حمایت با دلالها تو یه كاسه هست وبایداسمشو بذارن سازمان حمایت از تولید كننده ودلال
محسن
United States
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
امیدوارم كسی بتونه حق مردم رو از اینا بگیره.یعنی واقعا كسی هست كه توانایی همچنین كاریو داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟
farzad
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
با سلام :خودرو گران شده ان هم بوسیله دولت زیرا حمایتی را كه در گذشته میكرد رو دیگه نمی كنه .خودروساز هم كمال استفاده رو میبره این وسط گناه مردم چیست كه باید برای خودروی بی كیفیت این همه پول بپردازه.
ok
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
اگه قیمت بخواد به قیمت قبل شهریورو... برگرده باید دولت دلار 1200 تومنی به خودروسازها بده وگرنه از همین الان بهتره ایران خودرو و سایپا به فكر انحلال شركت و زیرمجموعه های خودروییشان و دولت و وزارت كار به فكر ایجاد اشتغال و حقوق بیكاری برای این افراد باشه.اینجوری كشور فلج میشه
قرنی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
آقاشماروبخداقیمتهاروبیارین پایین خیلیهارومی بینم كه خونه شون روفروختن رفتن چندتا ماشین ثبت نام كردند ماییكه نداریم بایدچیكاركنیم.
شیرعلی پا ك نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
با سلام اقایان اینقدر سر ملت با عنوان سازمان حمایت و... وچپاول كلاه نگذارید . خجالت بكشید . دشمن اینقدر خوی چپاولگری ندارد .همه خودمختار شده اند هر جور دلشان می خواهند عمل می كنند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
نتیجه 30سال حمایت دولت از خودروسازان هیچ نتیجه ای نداشته.آقای پژویان دمت گرم
محمود
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
آقای گل گلاب دكتر پژویان خواهشا جلوی این گرونی بیرویه خودرو را بگیر تنها امید ما بعد از خدا به شماست.خداییش خیلی زوره پراید 8میلیونی بشود 16.5 میلیون خواهشا سعی خودتان را بكنید قیمت را به شهریور برگردانید.مرسی دكتر جون.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
۰
۰
امیدوارم آقای پژویان شما حق این مردم رو از این ستمكاران بگیرید. اگه اینكارا كنین سرافراز هر دو دنیا شدین
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
۰
۰
تا این تعرفه های گمركی رو بر ندارن هیچ تولید كننده داخلی احساس خطر نمیكنه تا كیفیت محصولشو بالا ببره وتو حصار انحصار احساس امنیت میكنه باید مثل تلفن همراه رقبای خارجی وارد بشن تا بشه یكی بخر دوتا ببر اونوقت خودرو هم بجای اینكه یك كالای سرمایه ای باشه تبدیل به یك كالای مصرفی میشه
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
۰
۰
باسلام جناب آقای دكتر پژوهان بیا شما بخاطر خدا شاخ اینها رابشكن كه سربلند این دنیا وآخرت خواهی شد چون دعای 70میلیون ایرانی پشت سرشماست بخدا مردم گرفتارن بااین وضعیت گرانی خودرو حال ببینیم چقدر خوش قولی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها