خیلی‌ها فکر می‌کنند زندگی برای کسانی که در کار شیرینی و شکلات هستند، حسابی شیرین است؛ شاید هم باشد، خدا می‌داند و بس اما در کنار این گروه، آیا کسانی که عادت دارند هر روز از این نوع مواد بخورند هم می‌توانند چنین حسی را تجربه کنند؟ یا ترس از قند بالا و مصائب آن نمی‌گذارد ذائقه‌ها چندان شیرین بماند.
کد خبر: ۵۴۹۳۵۷
شیرینی‌خورهای حرفه‌ای‌ شرق ‌تا غرب

به هر حال، ما ایرانی‌ها که معمولا به بهانه‌های مختلف از مواد غذایی شیرین مانند شیرینی، شکلات، آبنبات، حلوا و... استفاده می‌کنیم، اما جالب است بدانید مردم بیشتر نقاط دنیا هم عاشق این طعم هستند و مصرف شیرینی را حسابی دوست دارند.

زندگی شیرین‌ چینی‌ها

اگر در چین زندگی کنید، حتما زندگی شیرینی خواهید داشت؛ چرا که فرهنگ مصرف شیرینی در این کشور ریشه در تاریخ کهن دارد. در حال حاضر هم همراه با پیشرفت فناوری و همچنین شناخت بهتر بازار و علایق مردم،‌ صنعت شیرینی حسابی راه خودش را پیدا کرده و به نقطه خوبی هم رسیده است. چینی‌ها در گذشته‌ای نه‌چندان دور، شیرینی را تنها به شکل شکلات می‌شناختند و شکلات هم برای آنها فقط ماده‌ای بود به رنگ قهوه‌ای و البته شیرین.

در حالی که امروزه آنها متوجه شده‌اند معنای شکلات فقط به داشتن طعم شیرین محدود نمی‌شود و تنوع شکل و فرم در این محصول نیز بسیار مهم است بنابراین براساس اعداد و ارقامی که در این زمینه گزارش شده، فروش شکلات و شیرینی در سال‌های گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

با این حال، هنوز هم سرانه مصرف شکلات در چین با داشتن میزان حدود 100 گرم به ازای هر نفر در مقایسه با مقدار بیش از 10 کیلوگرم در اروپا بسیار کم است. حتی در ژاپن و کره جنوبی نیز این مقدار به 2 کیلوگرم می‌رسد که باز هم گوی سبقت را از شکلات‌خوران چینی ربوده‌اند.

اینجا دسر فراموش نمی‌شود!

آمریکایی‌ها به صفت‌های مختلفی شهره‌اند که یکی از آنها علاقه بی‌حدشان به دسر است. آنها عاشق دسر‌ هستند و به هیچ بهانه‌ای آن را از برنامه غذایی‌شان حذف نمی‌کنند البته این دسرها انواع مختلفی هم دارد که تقریبا تمام آنها شیرین است.

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دسرها در آمریکا «پای سیب»‌ است ولی در کنار آن مصرف بستنی‌ های مختلف هم طرفداران خاص خود را دارد البته بستنی‌ها نیز معمولا در اندازه‌های بزرگ تهیه می‌شود که این هم می‌تواند عاملی برای مصرف شیرینی بیشتر باشد.

آمریکایی‌ها عاشق‌خوردن شیرینی خامه‌ای هم هستند و در تمام جشن‌ها و مراسمی که دارند از این نوع شیرینی‌ استفاده می‌کنند البته دسر هم تقریبا همیشه در خانه آنها وجود دارد و در روزهای عادی هم باید سر میز غذایشان باشد.

آن‌طور که می‌گویند هر فرد آمریکایی در یک سال به طور معمول حدود 95 تا صد پوند شکر (به شکل‌های مختلف) مصرف می‌کند که با توجه به علاقه بی‌حدشان به شیرینی‌های مختلف، این موضوع چندان عجیب نیست.

شیرینی آشپزخانه ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها باور دارند شیرینی، انرژی‌بخش و شادی‌آفرین است. آنها می‌گویند با خوردن شیرینی و شکلات می‌توان شادتر بود و بانشاط بیشتری زندگی کرد. خوب معلوم است نتیجه چنین تفکری چیست؛ ژاپنی‌ها بیشتر مواد غذایی شیرین می‌خورند تا بهتر زندگی کنند!

آنها برای برگزاری مراسم چای نیز ـ که یکی از آیین‌های قدیمی و معروف ژاپنی‌هاست ـ شیرینی‌های مخصوصی دارند و به کمک آنها چای‌شان را شیرین میل می‌کنند البته هنوز هم مصرف شیرینی و شکلات در ژاپن به پای میزان مصرف شیرینی در اروپا و آمریکا نمی‌رسد ولی تعداد طرفداران پر و پا قرص شیرینی در میان چشم‌بادامی‌ها هم روز به روز در حال افزایش است.

چه‌ کسانی‌ شیرینی ‌خورترند

شاید جالب باشد بدانید تقریبا نیمی از شیرینی و شکلاتی را که در دنیا مصرف می‌شود، اروپایی‌ها می‌خورند و به طور متوسط انگلیسی‌ها، سوئیسی‌ها و آلمانی‌ها هریک حدود 11 کیلوگرم شکلات و شیرینی در سال مصرف می‌کنند.

در مقابل، آسیایی‌ها شکلات را فقط به عنوان یکی از تنقلات شیرین و اغلب برای تغییر ذائقه یا در مهمانی‌ها استفاده می‌کنند و در این کشورها شکلات طرفدارانی مانند اروپا ندارد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون هندی‌ها فقط 165 گرم شکلات در سال مصرف می‌کنند؛ البته توجه به این نکته هم ضروری است که در اغلب کشورهای آسیایی شیرینی‌ خاصی وجود دارد که شاید بودن آنها باعث شده، مردم چندان تمایلی به مصرف شکلات نداشته باشند به‌عنوان نمونه می‌توان از حلوا، مسقطی و... در کشور خودمان نام برد.

در ترکیه هم مردم بعد از هر غذا حتما باقلواهای مخصوصی را مصرف می‌کنند که شاید خیلی از ما تحمل شیرینی آن را نداشته باشیم؛ اما آنها با میل و اشتها، چند عدد از آنها را همراه با چای یا قهوه میل می‌کنند؛ نکته جالب دیگر این است که ترک‌ها حتی بعد از صبحانه هم باید این شیرینی‌ها را مصرف کنند!

خوردن خرما در کشورهای گرمسیر آسیایی نیز نمونه دیگری از این موارد است.

منبع: americanfood
مترجم : نیلوفر اسعدی‌بیگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها