محققان بریتانیایی اعلام کردند که « استونهنج» سایت مرموز ماقبل تاریخ در جنوب انگلستان ابتدا یک گورستان بوده و سپس به محل تجمع و برگزاری جشن ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۴۸۹۶۴
کشف راز استونهنج

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از RTL info ، در مورد سایت باستانی استونهنج در جنوب انگلستان تاکنون فرضیه های  بی شماری مطرح شده اند : رصدخانه ای باستانی، معبد پرستش خورشید و... اما پروفسور پارکر پیرسون دانشگاه کالج لندن پس از ده سال تحقیق با گروهی از محققان بریتانیایی عقیده دارد که در واقع استونهنج ابتدا یک گورستان وسیع ویژه خانواده های نخبگان بوده است.

به گفته محققان، حدود3000 سال قبل از میلاد اجساد افراد برگزیده برای دفن کردن به استونهنج منتقل می شد.

پروفسور پارکر پیرسون در بیانیه ای اعلام کرد: بنای اولیه محوطه ای مدور بوده و 500 سال قبل از استونهنج که امروز آن را می شناسیم ،ساخته شده بود.

وی تصریح کرد: حدود 2500 سال قبل از میلاد کاربری سایت تغییر کرد. پس از بررسی حدود 80 هزار استخوان حیوان ها که در محل کشف شد؛ محققان به این نتیجه رسیدند که در آن دوره استونهنج تئاتر تجمع های بزرگ و جشن ها بوده که تا یک دهم جمعیت آن زمان انگلستان برای برگزاری جشن آغاز تابستان در آنجا جمع می شدند. بنابراین ، این مکان تجمع مردم بوده است. ما کشف کردیم که مردم از سراسر جزیره حتی از اسکاتلند با حیوان های خود به آنجا می آمدند.

به عقیده محققان، مکان استونهنج به دلیل واقع شدن آن بین دو قله موازی انتخاب شد. نوک یک قله به سوی غروب خورشید در وسط زمستان نشانه رفته و دیگری به سوی طلوع خورشید در وسط تابستان.

این دانشمندان معتقدند با از بین رفتن فرهنگ زندگی جمعی  و ظهور جوامع منزوی‌تر اهمیت استونهنج کاهش یافته و به فراموشی سپرده شد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها