حدود 40 هزار تن کشمش به علت پایین بودن قیمت و نبود مشتری روی دست تاک‌داران شهرستان ملکان مانده‌است.
کد خبر: ۵۴۸۹۳۶

محمد شیرین‌زاده، فرماندار ملکان استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر قیمت هر‌کیلو کشمش 30 هزار ریال به فروش می‌رسد که با توجه به قیمت تمام شده به هیچ وجه مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، وی به زحمات چندماهه باغداران ملکانی و هزینه بالا جهت عمل‌آوری و برداشت انگور و کشمش اشاره و بر بازاریابی این محصول برای هدر نرفتن زحمات باغداران این منطقه تاکید کرد و افزود: در صورت نبود بازاریابی تا یک ماه آینده، کشمش‌های موجود فاسد شده و از بین خواهد رفت.

وی از شهرستان ملکان به‌عنوان قطب اصلی باغداری در استان نام برد و تشریح کرد: شغل عمده جمعیت شهری و روستایی این شهرستان باغداری و بخصوص تاک‌داری است.

امام جمعه ملکان نیز با انتقاد از این‌که کشمش روی دست باغداران ملکانی مانده و خریدار ندارد، افزود: بیش از 60 درصد انگور استان و حدود 11 درصد انگور کشور در این شهرستان تولید می‌شود، بنابراین این مهم توجه جدی مسئولان مربوط را می‌طلبد. حجت‌الاسلام حافظ زمانی به هزینه‌های بالای تولید انگور و کشمش در ملکان اشاره و اظهار کرد: یک باغدار ملکانی علاوه بر کار شش ماهه خود و 15 نوع هزینه دیگر وقتی می‌خواهد محصولش را برداشت کند پایین بودن قیمت کشمش باعث ضرر کردن و هدررفت زحمت‌های وی می‌شود. وی ادامه داد: فقط دستمزد یک روز یک کارگر هرس‌کننده درخت مو 60تا 70 هزار تومان است که قیمت هر کیلو کشمش 3000 تومان در برابر 15 نوع هزینه جهت برداشت به هیچ وجه پاسخگو نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها