فردی با مراجعه به طلا فروشی در شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان در قبال خرید سکه درخواست پرداخت وجه آن از طریق انتقال از کارت عابر بانک به کارت فروشنده می کند غافل از این که ترفندی برای اجرای نقشه کلاهبرداری بود.
کد خبر: ۵۴۸۸۵۱
کلاهبرداری کارت به کارت

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، صاحب یک مغازه طلافروشی در شهرستان خرمدره به پلیس آگاهی رفت تا از یک کلاهبردار حرفه ای شکایت کند.این فرد به ماموران گفت: فردی برای خرید سکه وارد مغازه شد و درخواست خرید دو سکه بهار آزادی کرد.

مقرر شد این فرد در قبال خرید این دو سکه مبلغ دو میلیون و 990 هزار تومان بپردازد که خریدار اعلام کرد وجه نقد همراه ندارم شماره کارت عابر بانک خود را بدهید تا اعلام کنم این وجه به حساب شما کارت به کارت شود.

بدون این که شک کنم شماره کارت را اعلام و پس از واریز وجه سکه ها را در اختیار وی قرار دادم تا این که فردای آن روز فردی تماس گرفت و اعلام کرد که وجوه واریزی به اشتباه به حساب شما واریز شده است دریافتم که موضوع کلاهبرداری بوده و حسابم مسدود شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره با بیان این مطلب، گفت:تحقیقات در این زمینه آغاز که با بررسی سرنخ های به دست آمده ماموران موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه این کلاهبرداری با همدستی فردی دیگر صورت گرفته است، افزود: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

سرهنگ مظاهر ریاسوند به منظور پیشگیری از این گونه سرقت ها توصیه کرد:اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و قبل از اطمینان از دیگران درخواست انجام امورات بانکی نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ج
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
۰
۰
اینكه اشكالی نداشته مگر قانون كارت به كارت غیر از این عملكردش هست ؟ یعنی چه ؟ و این چه توصیه ایمنی است مگر باید علم غیب هم بلد باشیم؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
خیلی خوبه متشكرم
افشین جبل عاملی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
۰
۰
با سلام و درود فراوان. آیا مطرح كردن این موضوع صرفاً جنبه‌ی خبری دارد؟ یا منظور این است كه با خواندن این مطلب، از تكرار آن جلوگیری كنیم؟ كه اگر چنین است، به نظر می‌رسد با دادن اطلاعات ناقص فوق، بر اشاعه‌ی آن بیشتر دامن زده خواهد شد و همچنین باعث بی اعتمادی به سیستمهای نوین بانكی می‌گردد! لطفاً چنین خبرهایی را به گونه‌ای بیان فرمائید كه باعث رشد دانش مردم و جلوگیری از سوء استفاده برخی از ناآگاهی ناشی از عدم اطلاع رسانی درست و از منابع معتبر گردد. با سپاس فراوان. 25 اسفند 1391
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها