رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که قضات باید خطوط قرمز توهمی را کنار بگذارند گفت: برخی برای خود خط قرمز درست می‌کنند، اما قاضی نباید به آنها توجه کند.
کد خبر: ۵۴۸۷۰۱

به گزارش مهر، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی افزود: منصب قضا، بی‌بدیل و دارای شأن بسیار بالایی است. در اصل 156 قانون اساسی، علاوه بر این که قوه قضاییه مرجع تظلمات و شکایات دانسته شده، تصریح شده است که دستگاه قضایی، دستگاه مستقلی است و مسئولیت‌هایی به عهده‌ قوه قضاییه قرار داده شده که برخی از آنها فراتر از کار علمی است.رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که در قانون اساسی، قوه قضاییه شأن فراتری پیدا کرده است، گفت: می‌توانیم آیین‌نامه‌های دولتی را که برخلاف قانون باشد، ابطال کنیم.

وی افزود:‌ شاید در هیچ کجای دنیا این‌گونه نباشد که رئیس‌جمهور حق انتخاب قاضی را نداشته باشد؛ قوه قضاییه در ایران استقلال دارد و مسیر استقلالی خاص خودش را می‌رود. این استقلال و اقتدار تابع قانون اساسی است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر حفظ روحیه استقلال و اقتدار در قوه قضاییه گفت: قضات باید بنایشان این باشد که در مسیر عدالت و قانون با عزم جدی حرکت کنند و غرض ما از استقلال و اقتدار در قوه قضاییه، زورگویی نیست.

رئیس دستگاه قضا با بیان این‌که قوه قضاییه در چند سال اخیر در برخورد با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر عزم قوی‌ از خود نشان داده است تصریح کرد: در مهر 90 گفتم که وقتی قوه قضاییه در مراحل برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی با قاطعیت عمل کند، سروصداها بلند شده و تخریب‌ها شروع می‌شود و این موضوع نیز اتفاق افتاد؛ اما قضات بدانند آنچه معیار است، حق است و باید راه خودشان را بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها