مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خبرداد:

کاهش قیمت 500 هزار تا 4 میلیونی تومانی خودرو از فردا

محمد رضا رحیمی گفت: در آستانه شب عید از خودروسازان تقاضا داریم که به مردم عیدی دهند و قیمت محصولات خود را از 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان برای حمایت از قشر متوسط کاهش دهند.
کد خبر: ۵۴۸۵۱۶
خودروسازان با کاهش قیمت‌ها به مردم عیدی بدهند

محمدرضا رحیمی امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از چند محصول جدید سایپا اظهار داشت: در آستانه شب عید به منظور حمایت از قشر متوسط، از خودروسازان و دولت و وزیر صنعت درخواست داریم که قیمت خودرو را از 500 تا 4 میلیون تومان کاهش دهند.

وی در ادامه به بیان وضعیت صنعت خودرو با وجود مشکلات اخیر پرداخت و گفت: صنعت خودروسازی کشور طی سال‌های گذشته افتخار آفریده و هم اکنون رتبه ما در دنیا 13 است.

رحیمی تصریح کرد: قبل از انقلاب فقط یک مدل پیکان در کشور تولید می شد، اما امروز شاهد عرضه محصولات جدید در هر بخش هستیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در سال گذشته تحریم هایی علیه اقتصاد کشور اعمال شد اما در حقیقت تحریم کنندگان در حق ما لطف کرده‌اند چرا که فشارهای حاصل از این تحریم ایران را گام به گام جلو می برد.

رحیمی تصریح کرد: در شرایط تحریم یک عده با جهالت و غفلت نگذاشتند مصوبه 1000 میلیارد تومانی کمک به ایران خودرو و سایپا اجرایی شود و این امر موجب کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها در بازار شد.

وی ادامه داد: تولید دو برابری یعنی کاهش قیمت و ایجاد رقابت در بازار که این امر صورت نگرفت و افرادی با غفلت خود با تحریم کنندگان هماهنگ شده و در بازار خودرو اخلال ایجاد کردند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت در این شرایط موظف است دست خودروساز را بگیرد و نگذارد با ورشکسته شدن این صنعت به حدود 10 میلیون نفر آسیب وارد شود.

رحیمی با تأکید بر این که به هر نحوی باید بازار دلالی ایجاد شده در این حوزه از بین می رفت گفت: برهمین اساس یک مصوبه ای برای تعیین قیمت جدید خودرو اجرا کردیم که البته امروز در اجرا با مشکل مواجه شده که باید حل شود.

وی افزود: تاکنون ده‌ها بار قیمت ها دستکاری شده و همواره خودروساز با ضرر مواجه بوده و قطعه ساز در این شرایط نمی تواند با قیمت های مناسب قطعه خود را عرضه کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اما در آستانه شب عید پیشنهاد ما به دو خودروساز بزرگ این است که قیمت های خود را کاهش دهند.

رحیمی با بیان این که توانایی زیادی در صنایع مختلف به ویژه صنعت خودرو وجود دارد گفت: من از دو خودروساز بزرگ کشور دعوت می کنم که در بخش طراحی هواپیما نیز ورود پیدا کنند چرا که مهندسان و کارشناسان ما این توانایی را دارند.

وی افزود: رتبه صنعت خودرو ما در کشور باید به رتبه تک رقمی برسد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۵
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
۰
۰
باسلام اقای دكتراگر عیدی بدهنداونوقت مسافرت جزایر قناری خانواده كنسل میشه لطفا خواهش نكنید
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
۰
۰
كلی خوشحال شدیم.خیلی كارتون درسته.اینقدر به خودتون برا كاهش قیمتها سخت نگیرید
سید طباطبایی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
۰
۰
یعنی خودرو سازان ما در وضعیتی هستند كه معاون رئیس جمهور باید التماس آنها را بكند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
۰
۰
آقایان خیلی زحمت كشیدید بیشتر از این ما رو سر كار نزارید با این همه حرف و حدیث 500 هزار تومان. یعنی مردم رو واقعا چی فرض كردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
عیدی بدهند یا به وظیفه خود عمل كنند!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
آقای معاون اگربه فكر مردمی وفكر جیب ذینفعان نیستی تعرفه واردات خودرو رابكش پایین تادزدی كمترشود
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
آقایان محترم با دعوای زرگری سر مردم را كلاه می گذارید یا خودتون را ، قیمتها را با جنگ مجلس و دولت آزاد كردین حالا هم دارین مردم را دست می اندازید. جام جم تو هم كه یكی از این نوشته های من راهم نمایش نمیدی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
500 تومان خیلی عالیه ولی فكر نمیكنید یكم زیاده 50 تومان هم كافی بود نیاز به این همه جلسه و بگو مگو و سر كار گذاشتن مردم هم نبود
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
باسلام می خواستم بگویم درهمه گرانی ها همینطور بوده 100درصد تورم 10درصد كاهش قیمت
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
جناب آقای دكتر رحیمی بیا من 500 تومان بهت بدم ولی به مردم شریف این مملكت توهین نكن ما عیدی از شما و به اصطلاح خودرو سازاتون نمی خوایم .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
آقای رحیمی این آمارها روازكجا میارین شما؟ رتبه 13دردنیا؟ این رتبه 13 هاكجای صنعت اتومبیل سازی قراردارندكه باتحریم 100 درصدقیمت روبالابردن؟آیا این به این معنی نیست كه 0 درصد این صنعت روهم دراختیارندارن؟
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
خدا وكیلی رتبه ما 13 ست یا 130 اگر رتبه ما 13 ست پس حتما رتبه كیا موتورز منهای10 است ولی تواضع نشان میدهند یه خورده بالاتر میگن
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
معمولا عیدی شیرینه اما دراین زمینه حرفش هم كام من رو تلخ كرد شما هیچی برای خودم متاسفم وا مسیبتا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
بسه از این بیشتر نه خودتونو خسته كنید نه مردم رو
باز علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
۰
۰
بعنوان معاون اول رئیس جمهور بشما 24 ساعت فرصت میدیم اگر ارزون كردید كه كردید وگرنه كی می خواهید ارزان كنید ؟.التماس می كنیم .حتی 2 درصد خدا خیرتون بده.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها