رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براین که سیاست باید در چارچوب دیانت باشد، گفت: هر مسئولی در این نظام وقتی اظهاراتی را مطرح می‌کند باید در این چارچوب سخن بگوید و از آن خارج نشود.
کد خبر: ۵۴۸۳۴۳

وی با تاکید بر این‌که هر کسی نمی‌تواند در مسائل دینی اظهار نظر کند، گفت: فلسفه حوزه‌های علمیه این است که بتواند منابع دینی را بررسی و احکام و عقاید شیعی را تشریح کرده تا تصمیم‌گیران بتوانند در این چارچوب عمل کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر افرادی در امور سیاسی و اجتماعی کشور بخواهند در بخش‌های قانونگذاری، اجرا و قضا اقدامی انجام دهند، باید چارچوب حرکت آنها بر مبنای احکام اسلام باشد.

وی با تاکید بر این‌که هر مطلب تخصصی را باید از متخصصان گرفت و نباید نظر افراد غیر متخصص در یک زمینه از رسانه‌های عمومی منتشر شود، افزود: در علوم انسانی که حساس‌تر و دقیق‌تر است باید از متخصص نظر گرفت و غیرمتخصص نباید نظر دهد.

آیت‌الله یزدی با بیان این‌که آقای احمدی‌نژاد، در مواردی در مسائل اعتقادی اظهار نظر کرده است، گفت: اظهارنظرهایی که ایشان داشته و دارند گاهی منشأ نگرانی‌هایی است که حتی دوستان و علاقه‌مندان را نگران می‌کند و در این زمینه در حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین در این خصوص بحث شده و نگرانی‌هایی مطرح شده است.

آیت‌الله یزدی افزود: چون سفارش موکد ولی امر این است که در شرایط کنونی، کشور را آرام نگه داریم. کسانی که ولایی هستند، سعی می‌کنند مطالب اختلاف‌انگیز و سوژه‌های خاص را دست دوست و دشمن ندهند و آرامش کشور را در آستانه انتخابات حفظ کنند.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از گفت‌وگوهای فراوان قرار بر این شد که در یک مصاحبه محدود به‌طور اجمال این مطالب را گوشزد کرده و یک نصیحت مشفقانه داشته باشیم و بگوییم اطلاعات دینی شما کم بوده و تحصیلات عمومی دارید و باید در شرایط اجتماعی ـ سیاسی کنونی پیرو نظرات ولی امر و مراجع باشید. وقتی از حوزه و مراجع فاصله بگیریم این لغزش‌ها پیش می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها