سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر سخنان مقامات اسرائیلی در مورد لزوم مداخله نظامی در مناقشه سوریه، راه حل سیاسی را تنها راه برای توقف خشونت‌ها در این کشور نامیده و سناریوی نظامی را فاجعه آمیز خواند.
کد خبر: ۵۴۷۷۹۴
راه حل  مناقشه سوریه نظامی نیست

به گزارش «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای مناقشه داخلی در سوریه، تنها راه ممکن برای توقف خونریزی‌ها در منطقه است.

لوکاشوویچ در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای تفسیر سخنان مقامات اسرائیلی در مورد امکان دخالت خارجی در مناقشه سوریه، تاکید کرد که چنین اظهارات علنی بسیار خطرناک است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل پیش از این گفته بود که در صورت سقوط رژیم بشار اسد این خطر وجود دارد که سلاح‌های شیمیایی انبار شده در سوریه به دست گروه‌های تروریستی بیفتد. مقامات تل آویو بارها خواستار دخالت نظامی در مناقشه سوریه به منظور کنترل اوضاع و حفاظت از تسلیحات شیمیایی، موشک‌های دوربرد و سامانه‌های دفاع ضد هوایی در این کشور شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: خوشبختانه اکنون دیگر در جامعه جهانی این درک وجود دارد که راه نظامی برای حل مناقشه سوریه وجود ندارد.

لوکاشوویچ تاکید کرد که تلاش برای تحقق سناریوی نظامی حل مناقشه در سوریه ممکن است منجر به فاجعه تاسف باری در منطقه شود. افرادی که چنین سخنانی را بیان می‌کنند، باید متوجه مسئولیت سنگینی که در قبال بیان علنی چنین مسائلی برعهده می‌گیرند، باشند.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، روسیه روی این مسئله اصرار دارد که راه حل سیاسی تنها امکان توقف خونریزی‌ها در سوریه است و مقامات مسکو همه تلاش خود را بکار خواهند بست تا توافقات صور گرفته در نشست «گروه اقدام» در مورد سوریه در سال گذشته تحقق پیدا کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها