مورینیو: منچستر تیم برتر زمین بود، اما نتیجه را واگذار کرد

کارت قرمز، سند نابودی قرمزهای الدترافورد

رئال مادرید در شبی که به گفته خوزه مورینیو به هیچ وجه آن تیم همیشگی نبود، منچستریونایتد را از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف کرد تا همراه بورسیا دورتموند، نخستین تیم‌های راه یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌ها باشند.
کد خبر: ۵۴۷۶۹۰

رئالی‌ها در حالی از مهلکه اولدترافورد به سلامت عبور کردند که پس از نیمه اول بدون گل، با گل به خودی دقیقه 48 راموس در آستانه حذف قرار داشتند. به عبارتی همه چیز تا قبل از تصمیم بحث‌برانگیز داور ترک‌تبار، همان طور پیش می‌رفت که منچستری‌ها می‌خواستند. آنها با یک گل از رئال مادرید پیش بودند و در مقابل حملات شتاب‌زده تیم اسپانیایی دفاعی منطقی را در دستور کار خود داشتند، اما دقیقه 56 برای قرمزها دقیقه‌ای کابوس‌وار بود.

نانی در این لحظه بدون آن‌که آربلوآ را ببیند یا خطایش عمدی باشد، با پا به سینه آربلوآ کوبید. این صحنه در میانه میدان هم اتفاق افتاد؛ جایی که اصلا نیازی هم به خطا نبود، اما چاکر، داور مسابقه با بیرون آوردن کارت قرمز خود، همه را شگفت‌زده کرد. واکنش عجیب الکس فرگوسن به این تصمیم، نشان از غیرمنتظره بودن آن داشت. او چیزی نمانده بود در اعتراض به قضاوت چاکر وارد زمین شود، اما رای داور غیرقابل برگشت بود.

اخراج نانی درست در دقیقه‌ای بود که مورینیو قصد داشت کریم بنزما را به زمین بفرستد، اما با ده نفره شدن منچستر، آقای خاص هم تصمیمش را تغییر داد و لوکا مودریچ را به عنوان بازیکن تعویضی به زمین فرستاد؛ تعویضی طلایی که نتیجه‌اش ده دقیقه بعد مشخص شد. این بازیکن کروات با شوتی دیدنی در دقیقه 66 گل تساوی رئال را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد هم نوبت به کریس رونالدو رسید تا تیر خلاص را بر پیکر تیم سابقش شلیک کند. او با فرصت‌طلبی محض سانتر هیگواین را تبدیل به گل دوم رئال کرد و البته به احترام هواداران منچستر شادی نکرد.

فرگوسن که می‌دانست تیمش برای فرار از شکست باید در 20 دقیقه پایانی دو گل بزند، در دقیقه 73 رونی را به زمین فرستاد، اما جز ایجاد چند موقعیت خطرناک روی دروازه رئال و البته چند واکنش خوب از دیه‌گو لوپز، چیز دیگری از تیم قرمزپوش دیده نشد تا این تیم در حضور 74 هزار تماشگر خودی وداعی تلخ با لیگ قهرمانان داشته باشد.

در پایان این بازی فرگوسن به حدی عصبانی بود که حاضر نشد در نشست خبری شرکت کند، اما مورینیو در صحبت‌هایش به نوعی با هواداران منچستری همدردی کرد.

سرمربی پرتغالی رئال گفت: باید اعتراف کنم تیم بهتر نتیجه را واگذار کرد. از عملکرد تیمم راضی نیستم. بازی خوبی را به نمایش نگذاشتیم. دوست داشتم همچون دیدار برابر بارسلونا زیبا و چشم نواز بازی کنیم، اما متاسفانه نمایش خوبی نداشتیم. از عملکرد شاگردانم راضی نیستم.

مورینیو درباره صحنه جنجالی اخراج نانی اعتراف کرد که داور تصمیم سختگیرانه‌ای گرفت: فرگوسن را درک می‌کنم. من هم دو سال پیش در دیدار برابر بارسلونا در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا چنین حالتی را تجربه‌ کردم. در آن بازی در حالی که بازیکن بارسلونا (دنی آلوس) تمارض کرد، داور په‌په را با کارت قرمز از بازی اخراج کرد. نانی خطای بدی را روی آربلوآ انجام داد، اما کارت زرد برای این صحنه کافی بود.

او درباره کریستیانو رونالدو که گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند، این‌گونه یاد کرد: هیچ‌وقت آسان نیست شما به جایی برگردید که مدت‌ها در آن بوده‌اید. هیچ‌کس حق ندارد به تصمیم‌های سرآلکس برای متوقف کردن رونالدو انتقاد کند. تاکتیک فرگوسن عالی بود، اما رونالدو بهترین بازیکن است و مهار او کار آسانی نیست.

در دیگر دیدار این مرحله، بورسیا دورتموند در خانه خود، شاختار دونتسک اکراین را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. در این دیدار فیلیپه سانتانا در دقیقه 31، ماریو گوتسه در دقیقه 37 و یاکوب بلاژکوفسکی در دقیقه 59 برای زردهای آلمان گل زدند تا دورتموند در مجموع دو دیدار با نتیجه 5 بر 2 راهی مرحله بعد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها