بیانیه‏ اجلاس رسمی خبرگان رهبری:

مقام معظم رهبری ضامن وحدت و یکپارچگی هستند

آیت‌الله مهدوی‌کنی در اختتامیه اجلاس خبرگان:

باید اختلافات جزئی و سلیقه‌ای کنار گذاشته شود

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن توصیه مسئولان به عدم اختلاف و تفرقه در کشور به نامزدهای انتخابات آتی توصیه کرد که در صورت صلاحیت و رای‌آوری نامزد انتخابات شوند.
کد خبر: ۵۴۷۶۱۵
باید اختلافات جزئی و سلیقه‌ای کنار گذاشته شود

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از حضور اعضای خبرگان در جلسات خبرگان رهبری اظهار داشت: از حضور اعضای خبرگان در جلسه اجلاسیه امسال تشکر می‌کنم و امیدوارم اعضا فردا نیز در حرم امام حضور حداکثر داشته باشند گرچه این حضور حداکثری همه ساله است اما عکس‌العمل خوبی در بین مردم دارد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری دستاورد امام است و باید حفظ شود به نظرات اعضای خبرگان درباره مسائل جاری کشور اشاره کرد و گفت: این مسائل که از سوی اعضای خبرگان رهبری مطرح شد فرهنگی، اقتصادی و یا سیاسی بود که در یک کمیته‌ای بررسی خواهد شد؛ چون این کمیته ضرورت دارد نیاز به رای‌گیری ندارد.

آیت‌الله مهدوی کنی ابراز امیدواری کرد که نظرات اعضای خبرگان رهبری در کمیته پیگیری مورد بررسی قرار گرفته و با هماهنگی لازم با مقام معظم رهبری مثمر ثمر باشد.

وی در عین حال گفت: اعضای این گفته باید افرادی دلسوز و صاحب نظر باشند تا بتوانند مسائل را پیگیری کنند.

آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: این طور نیست که ما بعد از انقلاب اسلامی عقب‌گرد کرده باشیم چرا که دستاوردهای زیادی داشته‌ایم و باید قدردان این نعمات باشیم؛ قبل از انقلاب بازرگان در یک اتاق مخفیانه نماز می‌خواند اما امروز وضعیت نماز، احیا و راهپیمایی‌ها و عزاداری‌ها متفاوت است لذا ما عقب‌گرد نداشته‌ایم و انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته است که حجاب خانم‌ها نیز از جمله آن است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مسئولان کشور را به وحدت، همدلی و عدم اختلاف توصیه کرد و افزود: اگر اختلافات جزئی و سلیقه‌ای رسانه‌ای شود و موجب تفرقه در کشور شود ما نمی‌توانیم احترام مردم را جذب کنیم چرا که باید مسائل به صورت دقیق بررسی شود.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه هر اقدامی که موجب تضعیف حوزه ولی فقیه شود را گناه کبیره توصیف کرد و افزود: نباید مسائلی مطرح کنیم که حوزه رهبری و ولایت فقیه تضعیف شود ولو اینکه این حرف‌ها به صراحت مقابله با رهبری نباشد.

وی در ادامه به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: توصیه من این است کسانی داوطلب شوند که صلاحیت و رای آوری دارند حالا ممکن است کسی صلاحیت داشته باشد اما رای نداشته باشد در این صورت تقصیر مردم و آقایان چیست.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه در طول فعالیت سیاسی‌اش همواره از افرادی که صلاحیت و رای‌آوری داشته‌اند حمایت کرده است خاطرنشان کرد: بنده هیچ پستی را تاکنون نپذیرفته‌ام مگر اینکه به من تحمیل شده باشد چرا که عزت دست خداست و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

 رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ولی عصر (عج) زمانی از ما راضی می‌شود که ما اختلافات جزئی را کنار بگذاریم گفت: نباید طوری حرف بزنیم رسانه‌های بیگانه از آن سوء استفاده کنند باید در نظر داشته باشیم که اقداماتمان اختلاف برانگیز نباشد.

آیت‌الله مهدوی کنی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اعضای سابق مسجد خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در گذشته توسط بزرگانی چون آیت‌الله مشکینی، قره باغی و ملک حسینی حفظ و به دست ما رسیده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها