در مراسم «درخت دوستی» تمبر یادبود پنج هنرمند پیشکسوت ایران عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، ژاله علو، جمشید مشایخی و علی نصیریان رونمایی شد. همچنین در این مراسم روز ملی درختکاری در تقویم جهانی به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۴۷۵۷۱

جشن درخت دوستی که از آن به عنوان جشن بزرگ هنرمندان ایران یاد می‌شد، با حضور هنرمندان ایرانی و مسئولان دولتی از جمله اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور رئیس‌جمهور، شامگاه سه‌شنبه پانزدهم اسفند در سالن اجلاس سران برگزار شد.

دراین مراسم اخشابی با اشاره به این ‌که امشب همه ما به احترام هنر و دوستی زیر درخت دوستی گرد آمده‌ایم، اظهار کرد: تلاش داریم تا همواره هنرمندان را برای همدلی، همزبانی و رشد و تعالی هنر ایران دور هم جمع کنیم.

جمشید مشایخی بازیگر سینما برای سخنرانی روی سن دعوت شد. این هنرمند با ذکر جمله‌ای از کورش کبیر سخنان خود را آغاز کرد. داوود رشیدی دیگر بازیگری بود که پس از صحبت‌های مشایخی روی صحنه دعوت شد و گفت: من نمی‌توانم زیاد نسبت به آینده سینمای ایران امیدوار باشم. سینمای ایران یکی از مهم‌ترین سینماهای جهان بوده است که هنرمندانش جوایز زیادی را دریافت و نام و هنر ایران را در همه جا مطرح کردند. سینمای ما حال خوشی ندارد و در لاک خود فرو رفته است.حسام نواب‌صفوی بازیگر سینما و تلویزیون هم که از دیگر حاضران در این مراسم بود، با ابراز امیدواری از برگزاری چنین جشن‌هایی دقایقی به نواختن پیانو پرداخت.

نیوشا ضیغمی، عنایت بخشی، جلیل فرجاد، رضا ناجی، میکائیل شهرستانی، محمد زرین‌دست، اقبال واحدی، الیزابت امینی، آرام جعفری، داریوش بابائیان، حمید سبزواری، مهدی امینی‌خواه، محمد موسوی نوازنده نی و کمال پورتراب موسیقیدان از دیگر هنرمندان و چهره های سرشناسی بودند که در این جشن حضور داشتند.در این مراسم همچنین تمبر یادبود برای پنج نفر از هنرمندان پیشکسوت ایران (عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، ژاله علو، جمشید مشایخی و علی نصیریان) با حضور اسفندیار رحیم‌مشایی، محمدشریف‌ ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، داوود رشیدی و جمشید مشایخی رونمایی شد.

مراسم ثبت ملی روز درختکاری در تقویم جهانی نیز از جمله بخش‌هایی بود که در جشن «درخت دوستی» برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها