کلیات برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تا روز اخذ رأی در سال 92 منتشر شد که مطابق این برنامه، زمان ثبت نام داوطلبین از 17 اردیبهشت ماه سال 1392 خواهد بود.
کد خبر: ۵۴۷۵۰۸
ثبت‌نام نامزد های ریاست‌جمهوری از 17 اردیبهشت 92

انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در 24 خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

بر این اساس، برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تا روز اخذ رأی به این شرح است‌:

هیات‌های اجرایی با هدف ساماندهی و برگزاری انتخابات طبق ماده 38 قانون که شامل فرمانداران و بخشداران سراسر کشور می‌شود به مدت سه روز از 17 تا 19 اردیبهشت ماه سال 92 تشکیل می‌شود.

همچنین طبق اعلام این زمان‌بندی، ثبت‌نام از داوطلبان طبق ماده 55 قانون که مسئول اجرای آن وزارت کشور است به مدت پنج روز که سه روز آن با زمان تشکیل هیئت‌های اجرایی همزمان است از تاریخ 17 تا 21 اردیبهشت ماه انجام می‌پذیرد.

پس از ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری رسیدگی به صلاحیت آنان نیز طبق ماده 57 قانون توسط شورای نگهبان به مدت پنج روز از تاریخ 22 الی 26 اردیبهشت ماه بررسی می‌شود.

با توجه به اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات نیازمند زمان کافی است، طبق تبصره ماده 57 قانون شورای نگهبان به مدت پنج روز از تاریخ 27 الی 31 برای تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را تعیین کرده است.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری وزارت کشور طبق ماده 60 قانون در تاریخ یکم و دوم خرداد ماه اسامی نامزدهای انتخابات داوطلبینی که صلاحیت شده‌اند را منتشر می‌کند.

با توجه به انتشار نام‌های نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق ماده 65 و 66 قانون و طبق اعلام وزارت کشور نامزدهای انتخاباتی نیز می‌توانند به مدت 20 روز از تاریخ سوم تا 22 خرداد ماه تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.

بنابراین طبق زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طبق ماده 68 قانون تبلیغات انتخاباتی نامزدها از روز 23 خرداد ماه ممنوع اعلام شده که در صورت مشاهده این تخلفات وزارت کشور با آنان برخورد می‌کند.

گفتنی است، طبق این برنامه زمان‌بندی شده توسط وزارت کشور، روز اخذ رأی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق قانون در روز 24 خرداد ماه توسط مجریان و ناظرین انتخابات که مسئول برگزاری هستند، انجام می‌پذیرد.

همچنین در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود اخذ رأی در مرحله دوم طبق ماده 14 قانون در 31 خرداد ماه (جمعه هفته آینده) برگزار خواهد شد.(باشگاه خبرنگاران جوان)

همچنین در جداول ذیل جزئیات برگزاری انتخابات میاندوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آمده است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها