آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران:

رجعت نشان دولتی نیست که به سینه افراد بچسبد

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:

چاوز یک حزب اللهی عاشق مردم بود

رئیس جمهور با تسلیت درگذشت هوگو چاوز به همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان اظهار داشت: چاوز کسی بود که صراحتاً اعتقاد خود به پیامبران الهی را اعلام می کرد و می گفت که منتظر حکومت عدل جهانی هستیم و به واقع نیز در این راه تلاش می کرد و با روحیه یک بسیجی مخلص تمام عیار و حزب اللهی و عاشق مردم بود.
کد خبر: ۵۴۷۴۷۰
چاوز یک حزب اللهی عاشق مردم بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با تسلیت درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا به دولت و ملت این کشور و خانواده وی و همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان اظهار داشت:هوگو چاوز برای جمهوری اسلامی ایران فراتر از رابطه سیاسی، دوستی واقعی و اعتقادی بود. دوستان سیاسی در نوسانات گوناگون ممکن است مواضع خود را تغییر دهند اما او در طول مدت دوستی خود با جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت از حقوق ملت ایران در تمام مجامع بین المللی دفاع می کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه هوگو چاوز یک مومن واقعی و انقلابی بود که با روحیه‌ای پاک، لطیف و مخلص، همواره در کنار مردم بود و در مسیر خدمت به آنان تلاش می کرد، اظهار داشت: در سفرها و ملاقات های گوناگونی که با وی داشتیم هر زمانی که برای انجام کاری نیاز به نظر وی بود حتی یک ثانیه هم تردید نمی کرد و در خصوص انجام آن دستورات فوری صادر می نمود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز فشارهای مستکبران به ملت های آمریکای لاتین به خصوص به مردم ونزوئلا بسیار سنگین است خاطر نشان کرد:‌ در چنین شرایطی چاوز همواره نگران ملت ایران و حقوق جمهوری اسلامی ایران بود و در تمام سخنان خود یاد ، نام و راه امام راحل را تشریح می کرد و بر آن متذکر می شد.

وی افزود: چاوز کسی بود که صراحتاً اعتقاد خود به پیامبران الهی را اعلام می کرد و می گفت که منتظر حکومت عدل جهانی هستیم و به واقع نیز در این راه تلاش می کرد و با روحیه یک بسیجی مخلص تمام عیار و حزب اللهی و عاشق مردم بود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: چاوز همواره در کنار مردم کشور خود بود و برای پیشرفت آنها تلاش کرد و سعی داشت روح ملت های آمریکای لاتین را زنده کند و در این مسیر به طور دائم شجاعت، خودباوری و پایداری را در ملت های منطقه تزریق می نمود.

رئیس جمهور تصریح کرد: هوگو چاوز پرچم بلند و برافراشته ای بود که استکبار و استعمار را شدیداً از منطقه آمریکای لاتین به عقب راند و مناسبات استعماری را از ذهن مردم منطقه بیرون کرد که البته در این مسیر متحمل فشارهای زیادی از جمله تحریم و تبلیغات ده ها و صدها رسانه که به طور مستمر علیه او بودند، شد.

وی با بیان این که چاوز در طول دوران ریاست جمهوری خود توانست طرح های گوناگونی را در کشورش اجرا کند در حالیکه اقتصاد ونزوئلا پیش از آن متصل به آمریکا بود و این کار بسیار دشوار به نظر می رسید، گفت: چاوز با این حال ایستاد و با هدایت خود توانست کارها را در ونزوئلا رو به جلو پیش ببرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در منطقه آمریکای لاتین مردان بزرگ زیادی را پا به صحنه گذاشته اند، گفت: هوگو چاوز خلاصه و نماد همه انقلابیون تاریخ آمریکای لاتین بود.

احمدی نژاد اظهار داشت: چاوز همیشه مردم را همراه خود داشت و با پشتیانی آنها به جنگ بدخواهان و استعمارگران رفت.

وی تصریح کرد: در تاریخ جهان و آمریکای لاتین همواره مردان بزرگی که در برابر استعمار ایستاده اند مورد هجوم ها و فشارهای سخت بوده اند و هوگو چاوز نیز از آنها مستثنی نبود بلکه از آنجایی که وی انسانی بزرگ و انقلابی بود فشارها علیه او نیز بیشتر بود.

احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت شناخت و معرفی افرادی همچون چاوز به بشریت و نسل های آینده گفت:شخصیت هایی مانند چاوز روح امید ،‌ اعتماد به نفس، پایداری و شجاعت را در بین ملت ها دمیده اند و با وجود اینکه به ظاهر از بین بشریت رفته اند اما اندیشه آنها همواره باقی خواهد ماند و معتقدم امروز تمام ملت های آمریکای لاتین عزادار هستند چرا که با چشمان خود عشق توده های مردم نسبت به چاوز را دیده‌ام.

وی ادامه داد: چاوز با مردم بسیار راحت و صمیمی بود و همه وجود خود را در مسیر آرمان های خود خرج کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز مستکبران و زیاده خواهان جهان زهرخند می زنند و خوشحال هستند که یکی از ستون های ایستادگی ملت ها در برابر برنامه های استعماری آنها به زمین افتاده، خاطر نشان کرد: آنها اشتباه می کنند و شک ندارم این زهرخند آنها کوتاه خواهد بود چرا که موجی که امروز انقلاب آمریکای جنوبی و ایستادگی چاوز و مردم ونزوئلا در این منطقه به راه انداخته به زودی به سیل ویرانگری علیه آنان تبدیل خواهد شد کمااینکه امروز نیز این اتفاق افتاده و خواهیم دید که در آینده چاوزها یکی پس از دیگری طلوع و ظهور خواهند کرد و این آینده زیبای بشری را برای ملت ها ، عدالت و پاکی نوید می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
من
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
من خودم چند بار در حال عبادت دیدمش
2
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
از كی تا بحال كمونیستها حزب اللهی اند؟بهتر نیست كمی به صحبتهائی كه درجهان رسانه ای میشود دقت كنیم ؟!!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
همین چاوز كمونیست یك حزب اللهی بود؟ مطمئنی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
اقای رییس جمهور :افراط درهركاری بد است بالاخص در تعریف كردن !البته قصدندارم پشت سرمرده حرف بزنم ولی اندازه نگهدار كه اندازه نكوست ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
اهمیت این موضوع خیلی كمترازآن است كه همه رسانه های كشوررابه لرزه افكند
احمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
البته حزب الهی بودن به معنی ایرانی نه بلكه از دید یك ایرانی بخواهی همچین ادمی را توصیف بكنی از ادبیات ایرانی استفاده می كنی بناچار از واژه های ارزشی ایرانی استفاده می كنی و سایر.
-
Germany
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
۰
۰
كشوری چون ایران كه پر است از بزرگان و سرداران كه همگی‌ به نوبه خود الگو و تاریخ ساز بوده‌اند چه لزومی دارد اینقدر بدنبال الگو سازیی بیگانه باشند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها