اختراع دانشجوی شیرازی در اولین نمایشگاه فن بازار دانشگاه پیام نورسراسر کشور برگزیده شد.
کد خبر: ۵۴۷۴۶۲
درخشش مخترع شیرازی در اولین نمایشگاه فن بازار کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، نخستین نمایشگاه فن بازار با هدف شناسایی و معرفی برترین طرح ها و ایده های قابل تجاری سازی و همچنین ارتباط آنها با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، بازاریابی برای محصولات مخترعین، ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان نخبه و همچنین   حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تلاش در زمینه بی نیازی کشور و تعامل مراکز صنعتی با دانشگاه پیام نور در سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی پیام نور برگزار شد.

در این همایش که با حضور اساتید و دانشجویان مخترع برگزار شد، نوید نژند دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور شیراز و دارنده چندین ثبت اختراع و صاحب مدال های متعدد بین المللی، با ارائه دستگاه تشخیص کرم ساقه خوار به روش ارگانیک، رتبه برگزیده اختراعات را به جهت تجاری سازی کسب کرد.

نژند، مخترع برگزیده سال 2009 از طرف فدراسیون مخترعین کره جنوبی در خصوص این اختراع گفت:این دستگاه با بازده بالای 90 درصد، به روش اولتراسونیک، وجود کرم ساقه خوار در تنه درخت را به باغبان گزارش می کند و قابل حمل بودن دستگاه و عدم استفاده از سموم شیمیایی از مزایای این دستگاه به شمار می رود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که با همت و تلاش خود، امکان برگزاری چنین نمایشگاهی را برای نمایش توانمندی‌های مخترعین و مبتکرین فراهم آوردند ، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان مخترع دانست که از این طریق سطح دانش و آگاهی خود را ارتقاء بخشند.

در حاشیه این نمایشگاه نشست ها و کارگروه‌های متعددی از جمله  کارگاه تجاری سازی اختراعات، کارگاه کارآفرینی و ارتباط آن با صنعت، در جهت تقویت بنیه علمی مخترعین برگزار شد

newsQrCode
برچسب ها: مخترع
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها