نمی‌دانم شما هم از آن دسته افرادی هستید که بشدت به گوشی تلفن همراهتان وابسته هستید یا نه. به هر حال این روزها شیوع این ویژگی در جوامع مختلف در سطح دنیا در حال افزایش است و اگر غافل شوید ممکن است شما هم به آن دچار شوید.
کد خبر: ۵۴۷۴۰۰
اعتیاد از نوعی دیگر

براساس آمارهای جهانی بیشتر کاربران به طور متوسط هر شش و نیم دقیقه یک بار گوشی تلفن همراهشان را کنترل می‌کنند. اغلب افراد صبح با صدای زنگ گوشی تلفن همراهشان از خواب بیدار می‌شوند و شب هم با تنظیم ساعت بیدارباش گوشی همراهشان به خواب می‌روند.

به عبارتی می‌توان گفت نگاه کردن به صفحه تلفن همراه اولین و آخرین کاری است که کاربران فناوری هر روز انجام می‌دهند. البته شاید یکی از مهم ترین علت‌های وابستگی به تلفن این باشد که گوشی‌های تلفن همراه از برقراری و پاسخگویی به تماس‌های تلفنی قدم فراتر گذاشته است. حتی آن دسته از کاربرانی که از تلفن همراه ابتدایی و ساده استفاده می‌کنند هم حداقل برای مطلع شدن از زمان به جای ساعت از گوشی تلفن همراهشان استفاده می‌کنند.

بررسی‌های آماری انجام شده نشان می‌دهد هر کاربر به‌طور متوسط روزانه سه بار با استفاده از تلفن همراهش تماس تلفنی برقرار می‌کند و به سه تماس تلفنی پاسخ می‌دهد.

وابستگی کاربران به تلفن همراه موجب شده افراد ناخودآگاه به طور متوسط در 16 ساعتی که در طول روز بیدار هستند بیش از 150 بار به سراغ گوشی تلفن همراهشان رفته و آن را کنترل کنند.

این موضوع حتی ذهن بسیاری از افراد را هم تحت تاثیر خود قرار داده است به گونه‌ای که بعضی افراد دائم احساس می‌کنند گوشی تلفن همراهشان زنگ می‌زند یا صدایی مبنی بر دریافت پیامک می‌شنوند. اگرچه تلفن همراه امروزه به عنوان ابزاری همه کاره توانسته است در زمینه‌های مختلف از اجرای بازی تا ابزاری برای ثبت عکس و ضبط فیلم پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشد اما باید توجه داشت وابستگی به هر چیزی می‌تواند مخرب باشد و پیامدهایی را به همراه داشته باشد.

فرانک فراهانی‌جم - گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها