یعنی عمر ما کفاف خواهد داد که سقوط دلار به زیر 2000تومان را با چشم خود ببینیم و از خوشحالی شدیداللحن، چنان جوگیر شویم که کلاه به هوا پرتاب کنیم؟
کد خبر: ۵۴۷۳۸۱
سقوط دلار لاکردار

دو سه روزه که چشمام به دره..... ببخشید، حواسم نیست، شما نشنیده بگیرید؛ می‌خواستم عرض کنم دو سه روز است که ملت ایران با کاهش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد و کج و معوج مواجه است و این، کم چیزی نیست. یعنی یک چیزی هست که زیاد است. آنقدر ما با قید صعودی «افزایش» قیمت‌ها اخت پیدا کرده‌ایم که وقتی با قید نزولی «کاهش» مواجه می‌شویم؛ برای لحظاتی چند، تنمان مورمور می‌شود و اصطلاحاً روی ویبره قرار می‌گیرد. بس که از فرط خوشحالی در پوستمان نمی‌گنجیم و روحمان می‌خواهد پوستمان را بدرد. الحمدلله، گوش شیطان بزرگ کر، شیب این کاهش ارز و دلار و سکه به نحوی بوده که انتظارات موجود برای سقوط دلار به کانال 2000 تومان از دیروز قوت گرفته است.

بسته پیشنهادی: از قدیم گفته‌اند آدم کور از خدا چه خواهد؟ دوچشم بینا!... در همین راستا نیز چون افت قیمت ارز و دلار و سکه، از آرزوهای قلبی دنیوی ماست؛ جهت تسهیل و تسریع هرچه بیشتر شرایط سقوط ارز و سکه با سر، عرایضی را معروض می‌داریم:

1ـ تزریق مردمی: تا الان همچین بوده اوضاع که هرگاه قرار به ایجاد تعادل در بازار ارز و سکه بوده؛ دولت فی‌المجلس یک مقداری ارز و سکه در بازار تزریق کرده. خب الان وقتش هست که ملت ابتکار عمل را به دست گیرد. یعنی چی؟ یعنی این که مردم هرچه دلار و سکه در پستوی خانه نهان کردند برای روز مبادا؛ الان همه را در بازار تزریق کنند. آن وقت با سقوط شدیداللحن ارز و سکه، خواهند دید چگونه دلالان بازار فریاد آخشان از این تزریق به هوا خواهد خاست.

2ـ هجوم برعکس: مردم در یک ابتکار دیگر، این بار جاده بازار را برعکس رانندگی کنند. هجوم بیاورند به بازار و «ریال» بخرند. و هرچه می‌توانند سکه‌های 50 تومانی و 25 تومانی و پنج تومانی بخرند. آن وقت یک گوشه‌ای به تماشا بایستند و ببینند چگونه ارزش ریال خودمان از برج میلاد بالا خواهد رفت. برخی از مردم که گاهی در امور اقتصادی جوگیر می‌شوند، خب برای یک بار هم که شده، برعکس جوگیر شوند.

3ـ انتخاب رئیس: در این روزها هرکس که نقش بهتر و بیشتر و مؤثرتری در پایین کشیدن نرخ ارز و سکه ایفا کرد؛ بگیریمش با سلام و صلوات، رئیس کل بانک مرکزیش کنیم. این طوری، ایجاد رقابت هم می‌شود. رئیس فعلی بانک مرکزی هم می‌تواند یک استراحت مبسوطی بکند. ایشان دارد خودش را از کار زیاد هلاک می‌کند، ما که نباید بیکار و بی‌رحم باشیم.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
شتر در خواب بیند.................البته اگر این جیبهای گشاد پر شود ، موافقم
hadi
Spain
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
كاشكی دلار میشد 1000 تومن،نه بیشتر نه كمتر
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
دوست عزیز كه به اصطلاح این طنز را نوشتی بهتر است قبل از اظهار نظر در مورد مسائل اقتصادی قدری تامل كنی تزریق دو میلیارد دلار در بازار به این وسیعی مثل این است كه بخواهیم با یك سطل ماست آب دریای خزر را تبدیل به دوغ كنیم با توجه به كاهش در آمدهای ارزی مان كه همچنان ادامه دارد این افت قیمتها موقتی است و وقتی كفگیر به ته دیگ خورد چنان قیمتها بالا خواهد رفت كه آن سرش نا پیدا خواهد بود لذا خوشبینی شما محلی از اعراب ندارد و بهتر است كمی واقع بین تر باشید .
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
كلی با این نوشته ات حال كردم.دمت گرم
غریبه ولی اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
سلام كارت خیلی كارشناسی بوده ای كاش مسئولین هم به جای اینكه با بودجه در دستشان دلار بخرن به فكر خدمت به مردم باشند ولی دوست عزیز اب از چشمه گل الود است وای به روزی كه بگندد نمك
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
نرخ دلار در اینده ای نه چندان دور5 رقمی خواهد گشت/ این یك شوخی نیست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها