وزیر سابق امور خارجه تاکید کرد: دولت یازدهم باید دولت بازنگری در روش های کشورداری باشد.
کد خبر: ۵۴۷۱۴۸
دولت یازدهم دولت بازنگری در روش های کشورداری

منوچهر متکی عصر امروز در نشست خبری با تاکید بر نقش رسانه ها در طول سال های گذشته گفت: رسانه ها نقش ممتاز و موثر و بی نیاز کننده در مواجهه با برخی از مسایل داخلی و بین المللی داشته اند.

متکی با بیان اینکه تمام گزینه هایی که در جریان انتخابات طرح های ذهنی خود را در مدیریت کشور عرضه می کنند باید حد دولت و حد ملت را توامان به رسمیت بشناسند گفت: حد دولت سطوح راهبردی و استراتژیک و یافتن بهترین مدل ها در اداره کشور و پرداختن به نیازهای جامعه است.

وی افزود: دولت در این جایگاه تمامی ظرفیت خود را به کار بگیرد.

متکی با اشاره به اینکه ورود من به میدان انتخابات حاصل یک سال مطالعه در بررسی و تصمیم گیری برای این اقدام مهم بود، اضافه کرد: اولین اصل این است که وقتی ساحت های مختلف زندگی مردم به هم مرتبط و تاثیرگذارند در برنامه ریزی دولت هم برنامه ریزی همه جانبه و سیستماتیکی وجود داشته باشد. بنابراین برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی باید متوازن و در ارتباط با یکدیگر طراحی شوند.

وزیر پیشین امور خارجه افزود: برای مدیریت بهینه کشور رئیس جمهور باید سطح تصمیم و تصمیم گیرنده را مورد توجه قرار دهد. انطباق میان سطح تصمیم گیرنده و تصمیمی که بنا است گرفته شود وجود داشته باشد. اگر برای تصمیمات بزرگ افراد کوچک و ناکارآمد گماشته شود بحران مدیریت به وجود می آید.

وی در خصوص مهمترین وظیفه رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید رفتار دولت را، هم برای شهروندان و هم برای سایر کشورها قابل پیش بینی کند.

متکی تاکید کرد: در دوران جدید حتماً باید نگاهمان را به تمام جهان معطوف کنیم و با سیاست متوازن از همه ظرفیت ها در جهت منافع ملی و نیازهایی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم.

نایب رئیس جبهه پیروان با تاکید بر این که باید در رابطه با قدرت های بزرگ بازی خلاقانه داشته باشیم خاطرنشان کرد: بینش بسیاری از برنامه ریزان ما صحیح است اما اتخاذ تصمیم نادرست کار را به سامان نمی برد.

وزیر سابق امور خارجه تاکید کرد: دولت یازدهم باید دولت بازنگری در روش های کشورداری باشد.

وی با اشاره به تصمیمات مهمی چون هدفمندی یارانه ها گفت: اگر در چنین تصمیماتی به جوانب آن دقت نشود و الزامات آن مورد عنایت قرار نگیرد باید پولی که در اختیار مردم قرار می گیرد به صورت های دیگر از آنها گرفته شود.

متکی با تاکید بر خانواده به عنوان اولین و مهمترین مجموعه اجتماعی در جامعه گفت: هر یک از مشکلاتی که در حوزه های مختلف با آن مواجه هستیم به راحتی در ساحت خانواده ها بازخورد آن را مشاهده می کنیم.

وی تاکید کرد: تاکید بر خانواده با چنین نگاهی است که بتوانیم درجات خانواده ایرانی را ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه یک گفتگوی ملی میان نخبگان برای خروج از مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستیم را فراهم کنیم گفت: مسایل اقتصادی در حوزه تورم و بیکاری خودنمایی بیشتری دارد باید در عرصه تولید راهکار مناسب را پیدا کنیم.

متکی با بیان اینکه در نظر دارم مباحثی که از مهرماه گذشته با دعوت از صاحب نظران و اساتید دانشگاه و مدیران اقتصادی کشور مورد بررسی قرار داده ایم در قالب نامه ای با طرح سوال مشخص برای اقتصاددانان بنویسم گفت: براساس این بازخورد برنامه نهایی را تدوین می کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید بیش از هر کس عواقب سیاست ها و برنامه ها را پیش بینی کند افزود: پیش بینی در مسایل استراتژیک و راهبردی یکی از محورهای اساسی در اداره امور کشور است. هم برنامه رئیس جمهور در ارتباط با شهروندان قابل پیش بینی باشد و هم در خصوص تصمیمات قبلاً بازخوردها و منافع آن را مورد بررسی قرار دهد.

متکی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی موضوعات فراوانی در حال فهرست شدن است گفت: این نیازها را باید مورد بررسی دوباره قرار دهیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها