کارمند یک بانک خصوصی که با نفوذ به شبکه بانکی محل کارش در شمال غرب تهران، 77 میلیارد تومان موجودی بانک را سرقت و به حساب دیگری منتقل کرده بود تا آن را برداشت کند، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۶۹۶۰
سرقت 77 میلیارد تومانی کارمند بانک ناکام ماند

متهم در بازجویی اعتراف کرد پیش از این نیز چند بار با نفوذ به شبکه بانکی محل کارش، مبالغی پول دزدیده و به حساب همسر و مادرزنش واریز و سپس برداشت کرده است.

به گزارش جام‌جم، روز نهم اسفند امسال نماینده حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی در شمال غرب تهران با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران علیه یکی از کارمندان به اتهام سرقت از بانک شکایت کرد.

وی گفت: یکی از کارمندان در بررسی موجودی بانک متوجه تغییراتی در حساب‌ها شده و موضوع را به مدیر بانک اطلاع داده که در ادامه معلوم شد بیش از 77 میلیارد تومان موجودی بانک ابتدا به حساب یکی از کارمندان و ساعاتی بعد به حساب یکی از مشتریان واریز شده است.

نماینده حقوقی بانک اضافه کرد: با مشخص شدن این موضوع، مدیر بانک پیش از آن که مرد مشتری پول‌ها را برداشت کند، پول‌ها را به حساب اصلی بانک بازگرداند.

در ادامه کارمند متخلف نیز ادعا کرد اشتباهی صورت گرفته و ناخواسته 77 میلیارد تومان را به حساب مرد مشتری واریز کرده است.

ردپای کارمند خطاکار در دزدی‌های سریالی

وی یادآور شد: در پی اظهارات متناقض مرد کارمند، حساب‌هایش بررسی و معلوم شد او از زمستان سال گذشته یک بار 43 میلیون تومان و مدتی بعد 54 میلیون و 700 هزار تومان و طی چند مرحله دیگر نیز با نفوذ در شبکه بانکی مبالغ میلیونی از بانک سرقت و ابتدا به حساب خود و سپس به حساب همسر و مادرزنش واریز کرده است.

در پی این شکایت، پرونده در اختیار ماموران کلانتری 134 شهرک قدس تهران قرار گرفت و با دستور قضایی بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 تهران کارمند سارق دو روز پیش دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

اعتراف کارمند سارق

متهم پس از اظهارات ضد و نقیض به جرم خود اعتراف و عنوان کرد از زمستان سال گذشته با نفوذ در شبکه بانکی محل کارم، ابتدا مبلغ کمی برداشت و با سندسازی کاری کردم که کسی متوجه دزدی‌ام نشود و در مراحل بعدی مبالغ بیشتری برداشت کردم.

متهم اضافه کرد: پول‌ها را به طرز ماهرانه‌ای از حساب اصلی بانک برمی‌داشتم و پس از سندسازی، آنها را به حساب خودم منتقل می‌کردم. سپس پول‌های دزدی را به حساب‌های بانکی همسرم و مادرزنم واریز و دوباره به حساب خودم منتقل می‌کردم.

کارمند سابق یادآور شد: با بخشی از پول‌های دزدی، در بهترین منطقه تهران خانه‌ای اجاره کردم و یک خودروی مدل بالا هم خریدم و بقیه را هم در حساب‌های بانکی دیگری واریز کردم تا ماهانه سود بگیرم.

وی افزود: علاوه بر این سرقت‌ها، آخرین بار هم با مشاهده 77 میلیارد تومان پول در حساب بانک، به شبکه بانکی نفوذ و این مبلغ را به حساب یکی از مشتریان منتقل کردم تا روز بعد مبلغ فوق را به حساب خودم واریز کنم که دستگیر شدم.

بنابر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای برملا شدن دیگر جرایمش و کشف پول‌های سرقت شده از بانک ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
ترسم كه به مقصد نرسی اعرابی این راه كه میروی به تركستان است بانكها باید در استخدام نیروهای خود به سوابق اصل و نسبی و رگ وریشه افراد هم دقت كنند .
f.m
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
این از تبعات تبلیغ زندگی های اشرافی گری است و عدم حضور خدا در زندگی های مادی گرا است .
ع-گ
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
جمشید جان قران می فرماید هیچكس بار گناه دیگری را بدوش نمی كشد ضمن اینكه چگونه به سوابق اصل و نسب افراد دسترسی بیابند ؟؟؟(كاری خلاف قانون و شرع).........
a.z
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
۰
۰
وقتی یك كارمند ساده به راحتی می تواند مبلغ هنگفتی را جابجا كند این نشان از عدم وجود حسابرسی وبازرسی یا ضعف آن درآن بانك می باشد.به ادعای خود كارمند از یكسال پیش تا حالا از حساب برداشت میكرده وهیچكس متوجه نشده بود یعنی اگر با مبالغ خرد به كارش ادامه میداد تا چند سال بعد هم شاید برملا نمیشد.........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
۰
۰
خیلی ها دزدی می‌کنند.
مثلا کارمزد را زیاد میگیرند. یا کارت مشتری را خالی می‌کنند.
کارت هدیه من خالی شد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها