توسط پژوهشگران کشورمان ساخته شد

آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی

پژوهشگران دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوعی آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی ساختند.
کد خبر: ۵۴۶۷۵۷
آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : یکی از عوامل تخریب کننده آسفالت در پمپ بنزین ها، پایانه ها، فرودگاه ها، پالایشگاه ها، بنادر و اسکله ها ریخته شدن مواد سوختی مانند بنزین و گازوئیل بر روی آن است. این مواد موجب تخریب زود هنگام آسفالت می شود از این رو آسفالت نیاز به بازسازی مستمر دارد که هزینه های سنگینی را به بار می آورد.

دکتر فریدون مقدس نژاد افزود: طرح ساخت آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی با همکاری پزوهشگران دانشگاه امیر کبیر ارایه شده است.

همچنین شعله کاظمی فرد پژوهشگر و مخترع این طرح، اظهارداشت: پژوهش در زمینه ساخت آسفالت های مقاوم در برابر مواد نفتی از سال 1999 میلادی آغاز شده است و هم اکنون چند شرکت که اغلب در کشورهای کانادا، امریکا و آلمان هستند، این نوع آسفالت ها را تولید می کنند.

وی افزود: فرمول و دانش فنی ساخت آسفالت مقاوم در اختیار این کشور ها قرار داشته است که محققان دانشگاه امیرکبیر با بررسی 50 نمونه آسفالتی و آزمایش پلیمرهای مختلف در اصلاح نمونه های مذکور به آسفالتی با شرایط مورد نظر دست یافتند.

به گفته این محقق، این نوع آسفالت مقاوم علاوه بر ثبت اختراع ملی، در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز به تایید رسیده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا شایگان
Germany
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
ضمن تبریك بجهت دستیابی این مهم، موفقیت روز افزون شما را از درگاه ایزد منان خواستارم. سرافراز باشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها