یک متخصص تغذیه گفت: حذف صبحانه سبب می‌شود ​کارایی سیستم مغزی کاهش یابد.
کد خبر: ۵۴۶۴۲۱

سمیه صمدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کاهش دریافت میزان چربی‌ها بویژه چربی‌های اشباع شده و افزایش استفاده از چربی‌های مفید​، نقش مهمی ​در کمک به افزایش توانایی‌های ذهنی دارد.

وی ادامه داد: خوردن وعده‌های غذایی منظم نیز در افزایش کارکرد سیستم مغزی بسیار مهم است.

بیشترین فاصله زمانی بین دو وعده در زمان صبحانه خوردن است، به این دلیل نخوردن صبحانه سبب می‌شود که کارایی سیستم مغزی کاهش یابد.

وی با تاکید بر این‌که با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را با سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده کم حجم تامین کرد، افزود: زیاده روی در مصرف هر کدام از وعده‌های غذایی سبب می‌شود تا ساعاتی خون به سمت دستگاه گوارش هدایت شود و با محروم ساختن، خون رسانی کافی و کارایی مغز کاهش یابد.

بارداری، پای زنان را بزرگ‌تر می‌کند

در یک مطالعه جدید مشخص‌شده بارداری ممکن است اندازه پای زنان را برای همیشه تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، متخصصان دریافته اند طی بارداری به طور میانگین، قوس پای زنان کاهش یافته، اما در عوض طول پای آنان بین دو تا ده میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان، تغییر اندازه پای زنان ممکن است به دلیل وزن اضافه‌ای باشد که در طول حاملگی متحمل می‌شوند. این وزن فشار بیشتری روی پای زنان وارد می‌کند و ممکن است قوس پاهای آنها را نیز کمی صاف کند. همچنین در طول حاملگی هورمون‌هایی در بدن زنان تولید شده که سبب سستی رباط‌ها می‌شود و این مسأله ممکن است ساختار پا را بیشتر نرم و قابل انعطاف کند.

به گفته کارشناسان، زنانی که برای بار اول باردار شده، تغییر زیادتری در اندازه پایشان ایجاد می‌شود، اما برای تائید این موضوع انجام مطالعات بیشتر مورد نیاز است. تغییر در اندازه پاها در طول بارداری می‌تواند توضیحی برای افزایش خطر ابتلا به ورم مفاصل در پاها، زانوها، استخوان لگن و ستون فقرات در زنان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها