دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر 24 شاعر از فهرست 196 نفره‌ای را که در نظرسنجی این جشنواره برای انتخاب «شاعران مردمی» به نام آنها اشاره شده است، معرفی کرد، این اتفاق در شرایطی رخ داد که پس از اختتامیه شاهد انتقادهای زیادی به این نظرسنجی بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۴۶۳۹۱
معرفی «شاعران مردمی» جشنواره شعر فجر

رضا حمیدی در تشریح چگونگی نظرسنجی از مخاطبان شعر برای انتخاب «شاعر مردمی ده سال اخیر» به ایسنا گفت: برای توزیع پرسش‌نامه انتخاب شاعر مردمی، از روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی ساده استفاده شد که تمام جامعه آماری در آن شانس یکسانی داشته باشند.

همچنین برای جلوگیری از سوگیری در انتخاب شاعر برتر و این‌که شاعران بر اساس ملاکهای خود مردم انتخاب شوند‌، در پرسش‌نامهنام هیچ شاعری نیامده بود. به همین دلیل تعداد نام شاعرانی که مردم به آنها اشاره کردند، 196 نفر است که این 196 نفر از ده هزار و 263 پرسش‌نامه استخراج شده‌اند.

دبیر جشنواره شعر فجر در ادامه 20 رتبه اول این فهرست 196 نفره را به این شرح معرفی کرد: علیرضا قزوه و حمیدرضا برقعی‌ (مشترکا اول)، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، فاضل نظری، علی معلم‌دامغانی، محمدعلی بهمنی، هوشنگ ابتهاج، علی موسوی‌گرمارودی، مشفق کاشانی، یوسفعلی میرشکاک و عبدالجبار کاکایی(مشترکا نهم)، حمید سبزواری، مریم حیدرزاده، سعید بیابانکی، احمدرضا احمدی، گروس عبدالملکیان، افشین یداللهی، عرفان نظرآهاری، محمدرضا عبدالملکیان، ناصر کشاورز، احمد عزیزی و نفر بیستم سهیل محمودی.

او همچنین با بیان این مطلب که برخی از نبود نام شاعرانی چون شمس لنگرودی و محمدعلی سپانلو در این لیست حرف می‌زنند، گفت: شمس لنگرودی نفر سی‌وهفتم و محمدعلی سپانلو نفر سیو هشتم فهرست 196 نفره شاعران مردمی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها