وزرای فرهنگ ایران و لبنان بر توسعه و گسترش روابط فرهنگی هنری دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۵۴۶۳۹۰
تاکید وزرای فرهنگ ایران و لبنان بر توسعه روابط فرهنگی

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در دیدار با گابی لیون همتای لبنانی خود، روابط ایران و لبنان را فراتر از روابط سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: روابط فرهنگی دو کشور نیز سابقه ای دیرینه دارد که این گونه رفت و آمدها بر توسعه آن می افزاید.

وی به سفر دانشمندان و اندیشمندان دو کشور اشاره کرد و آن را منشا خیر و برکت و توسعه روابط میان ایران و لبنان برشمرد.

حسینی به روابط صمیمی و خوب مردم دو کشور اشاره کرد و گفت: ملت ما همواره در مشکلات و درگیری‌ها همواره خود را سهیم دانسته و درصدد همکاری میان دو کشور بوده‌اند.

وزیر ارشاد به برگزاری هفته فرهنگی ایران در لبنان اشاره کرد و ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی برگزاری هفته فرهنگی لبنان در ایران، از وزیر فرهنگ لبنان دعوت کرد تا در جشنواره ها، نمایشگاه‌ها و همایش های فرهنگی هنری که در ایران برگزار می شود؛ حضوری فعال و پررنگ داشته باشد.

حسینی با بیان این که برای کشور لبنان حساب خاصی قائل هستیم و روابط ما به مساله جغرافیایی برنمی گردد؛ تصریح کرد: بر این باوریم لبنان محل تلاقی آرا و اندیشه‌ها در زمان کنونی است و جمهوری اسلامی همواره بر زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف و ملت‌ها تاکید دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه طولانی و خوب ایران در گفت و گوی ادیان گفت: اندیشمندان و صاحبنظران دو کشور می توانند در محیطی دوستانه با پیروان ادیان مختلف به گفت و گو بنشینند و بر این باوریم که گفت و گو و تبادل نظر در مسائل، سازنده و تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این نشست وزیر فرهنگ لبنان ضمن قدردانی از دعوت ایران برای حضور در این کشور، جمهوری اسلامی ایران را مهد فرهنگ و تمدن غنی و تاریخی دانست که مردم کشورش برای آن ارزش خاصی قائل هستند.

گابی لیون تاکید کرد: احساس ما بالاتر از روابط فرهنگی است؛ چون هر مسئولی که از لبنان به ایران سفر می کند با مشاهده مردم این کشور احساس گناه می کند که چرا با تاخیر به ایران آمده است.

لیون یادآور شد: ما همیشه قدردان خدمات و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران بوده و از این که این کشور ما را در بحران‌ها و بازسازی لبنان تنها نگذاشته تشکری مضاعف داریم.

وزیر فرهنگ لبنان از موضع گیری های بیطرفانه ایران در دفاع از عدالت، مظلومیت و ارزش های دینی نیز قدردانی کرد و گفت: ایران همواره در این گونه مسائل، الگویی سازنده برای دیگر کشورها بوده است.

وی به برپایی بسیار ممتاز هفته فرهنگی ایران در لبنان اشاره کرد و گفت: بر این باوریم چنین برنامه هایی از سوی ایران ادامه داشته باشد. چرا که در تعمیق روابط فرهنگی هنری دو کشور نقشی اساسی دارد.

وزیر فرهنگ لبنان در پایان ضمن ستودن تجربیات خوب فرهنگی هنری ایران در عرصه های مختلف، از ایران خواست تا اندیشمندان و هنرمندان، تجربه های فرهنگی و هنری خود را به این کشور منتقل کنند.

در ادامه وزیر فرهنگ لبنان از موزه هنرهای ملی ایران دیدن کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها