رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

تولید 3هزار سانتریفیوژ جدید

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تولید سه هزار عدد از نسل جدید سانتریفیوژ گفت: خط تولید نهایی این سانتریفیوژها به اتمام رسیده و به زودی نسل‌های اولیه این سانتریفیوژها که راندمان کمی دارد کنار گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۳۸۲
تولید 3هزار سانتریفیوژ جدید

فریدون عباسی صبح امروز در همایش کاربرد فناوری‌های هسته‌ای در سلامت، کشاورزی و صنعت با اشاره به رویکردهای آینده سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: رویکرد آتی ما این است که با صنایع مختلف همکاری کنیم و ظرفیت‌های خالی خود را در اختیار صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی که دچار تحریم هستند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای پایداری فن‌آوری لازم است آن‌را در دانشگاه‌ها وارد کنیم تا بهینه سازی تولید توسط اساتید و دانشمندان انجام شود، گفت: دو دانشگاه فنی مهندسی کشور را مد نظر قرار داده‌ایم تا با انعقاد قرارداد پشتیبانی این دانشگاه‌ها را برای دنبال کردن بحث‌های فنی انرژی هسته‌ای جذب کنیم.

عباسی با بیان اینکه رأکتور توان متوسط 360 مگاوات توسط بخش خصوصی طراحی و تکمیل شده تاکید کرد: آمادگی مشارکت در ساخت رأکتورهای قدرت را با طرف‌های خارجی دادیم و پیشنهاداتی در این زمینه از سوی کشور روسیه و کشورهای غربی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کاربرد پرتوها در زندگی مردم از دیگر برنامه‌های آتی سازمان انرژی اتمی است گفت: استمرار و ترویج کشاورزی هسته‌ای برای تولید غذا، تحقیق در منابع آب، تأسیس معاونت برای توسعه کاربرد پرتوها ساخت تجهیزات مورد نیاز در بخش‌های صنعتی، تولید رادیو داروهای جدید و تشخیصی، طراحی ساخت شتاب‌دهنده و پرتو دهنده های سیار و ثابت از نیاز سنجی اصفهان به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی از دیگر اقدامات و برنامه‌های سازمان انرژی هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: آنچه که تاکنون در زمینه انرژی هسته‌ای به آن دست یافته‌ایم حاصل مقاومت مردم، ثمرات خون شهدا، سرمایه‌گذاری علمی دانشگاه‌ها و راه‌اندازی دوره تحصیلات تکمیلی تلاش بسیاری از مسئولان در رده‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در شرایط بحرانی تحریم‌های روز افزون بر سر پای خود بایستیم باید به صادرات و خدمات، مواد و اقلام کشور بها دهیم همانگونه که انرژی اتمی علیرغم تهدیدهای شدید درحال تلاش است تا تولیدات خود را به ثبت استاندارد جهانی برسانیم و از این راه به صدور انقلاب بپردازیم.

عباسی همچنین با بیان اینکه آثار فکری شهید شهریاری در نوشته‌ها و ذهن شاگردانش همیشه زنده است، اظهارداشت: در اردیبهشت‌ماه امسال تصمیم گرفتیم در طول دو سال، کشاورزی هسته‌ای را به جامعه عرضه کنیم اما با تلاش‌های مضاعف در طول 10 ماه گذشته فعالیت‌ها و دستاوردهای خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: اکنون استان مرکزی به عنوان پایلوت کشاورزی کشور انتخاب شده و استانداری اراک 500 میلیون تومان بودجه به این موضوع اختصاص داده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها