مرکز سیمافیلم به همراه دو مجموعه تلویزیونی ˈهمه خانواده منˈ و ˈ نوروز دوست داشتنیˈ امسال 9 فیلم تلویزیونی را برای پخش از شبکه های سیما در ایام نوروز در دست تولید دارد.
کد خبر: ۵۴۶۳۷۷
تله فیلم هایی که نوروزی شدند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ˈسورچی گلستانˈ، ˈهمسایه هاˈ، ˈخسیسˈ، ˈداستان ما، قصه توˈ، ˈیک دماغ ناقابلˈ، ˈسفر زمانˈ و ˈعملیات کرکسˈ تله فیلم هایی هستند که برای نوروز در نظر گرفته شده است.

مجموعه تلویزیونی ˈهمه خانواده منˈدرباره دو خانواده کاشانی است که یکی از این دو خانواده در کار گلاب و دیگری در کار فرش است اما پیدا شدن تعهد نامه ای که 40 سال پیش توسط بزرگ این دوخانواده تنظیم شده است ماجراهایی را برای اعضای این خانواده ها به وجود می آورد.

در کنار قصه اصلی در این سریال به آئین ها و سنت های نوروز نیز پرداخته می شود.

فرهاد آئیش، پرویزفلاحی پور، محمد عمرانی، فریده سپاه منصور، ارژنگ امیر فضلی، کاوه خداشناس، هدی زین العابدین، ناصر گیتی جاه، افسانه ناصری، منوچهر علیپور، خسرو احمدی، شکوفه هاشمیان، فرحناز منافی ظاهر، مسعود سخایی، مریم سرمدی، علی دستان پور و علیرضا عسگری بازیگران این مجموعه هستند.

ˈهمه خانواده منˈ در 14 قسمت 48 دقیقه ای در گروه اجتماعی سیمافیلم تولید می شود.



** ˈتعطیلات دوست داشتنیˈ

مینی سریال ˈتعطیلات دوست داشتنیˈ را سیدوحید حسینی به سفارش مرکز سیمافیلم کارگردانی کرده است. امیرحسین طالبی و سیدوحید حسینی این سریال چهار قسمتی را تهیه کرده اند.

تعطیلات دوست داشتنی یک اثر فانتزی و شاد است که فرید قبادی، پریسا رضایی، غزاله جزایری، میثاق جمشیدی، محمود تیموری، سروش جمشیدی، عرفان برزین و تانیا جلالیان در آن نقش های اصلی را بازی کرده اند.

داستان ˈتعطیلات دوست داشتنیˈ درباره نیما و نوشین دوبچه هفت و ده ساله است که پدر و مادرشان به خارج از کشور سفر می کنند و در مدتی که نیستند نیما و نوشین را به خانه دایی شان می برند.

دایی آنها در یک کلبه جنگلی کار و زندگی می کند. از طرفی بچه ها به واسطه شغل پدر و مادرشان که تصویرگر کتاب کودک هستند، با دنیای شخصیت ها و قهرمان های قصه های کودک آشنایی دارند. آنها در کلبه دایی با برخی از این شخصیت ها روبه رو می شوند و سفرهای مختلف را با آنها تجربه می کنند.

تعطیلات دوست داشتنی در چهار قسمت 45 دقیقه ای و به سفارش گروه کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم در دست تولید است.



** تله فیلم های نوروزی سیمافیلم

تله فیلم ˈخسیسˈ به کارگردانی احمد کاوری نویسندگی مشترک حسین تراب نژاد و امیر عباس پیام، روایتگر قصه فردی به نام صابر رفعتی است که مردی خسیس است. او در آستانه ورشکستگی قرار دارد. در این حین تصمیم می گیرد با کمک پسرش امید 50 میلیون تومان به فرزند کوچکترش آیدین کمک کند تا برایش کار کند اما پول به سرقت می رود و...

اکبر عبدی، زویا امامی، بهشاد شریفیان، سینا رازانی، فاطیما بهارمست، ملیکا پارسا و فرشید فتحی در این تله فیلم بازی کرده اند؛ ˈخسیسˈ را سیدمحمود رضوی در گروه اجتماعی سیمافیلم تهیه کرده است.

فیلم ˈهمسایه هاˈ داستان فردی را به تصویر می کشد که نسبت به خیانت های اطرافیانش حساسیت دارد و می خواهد دنیا را از این خیانت ها پاک کند اما در این حین اتفاقی می افتد.

امیر حسین رستمی، آناهیتا افشار، سیامک صفری، هوتن شکیبا، ملیسا مهربان، اردشیر کاظمی ، بابک حبیبی فر، مرتضی یونس زاده، محمد مهدی احدی، حسن کریمخان زند، شهرام جمشیدی و علی کرمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

ˈهمسایه هاˈ را علیرضا رئیسیان در گروه اجتماعی مرکز سیمافیلم تهیه کرده است.

ˈسورچی گلستانˈ تله فیلم دیگری است که به کارگردانی مجید وحیدیان داستان ناصرالدین شاه قاجار است که در کاخ گلستان و در پی یک کنیز به زیرزمین کاخ می رود اما ناگهان سر از ایستگاه مترو درمی آورد و با یک درشکه چی آشنا می شود. درشکه چی او را به خانه می برد.

میرطاهر مظلومی، رامین راستاد، حدیث فولادوند و مهوش وقاری از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم را مرتضی صالحی در گروه اجتماعی سیمافیلم تهیه کرده است.

ˈداستان ما، قصه توˈ به کارگردانی رضا بهشتی، قصه ای اجتماعی را دنبال می کند و فیلمنامه آن به قلم حامد افضلی و رویا خسرو نجدی روایتگر زندگی یک زوج جوان است.

هومن سیدی ، حدیث میر امینی ، طوفان مهردادیان ، آرش پشنگ ، نوید محمد زاده و لیلا شوقی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند؛ این فیلم را امیرعباس کنی در گروه اجتماعی سیمافیلم تهیه کرده است.

فیلم تلویزیونی ˈیک دماغ ناقابلˈ ساخته مجتبی چراغعلی به قلم علی اصغر احمدی مقدم قصه دختری به نام افسون را روایت می کند که در آستانه ازدواج تن به جراحی زیبایی بینی می دهد، اما ˈبهمنˈ پدر افسون وسوسه می شود دستمزد دکتر را بالا بکشد! و این آغاز ماجراست.

مرجانه گلچین، عزت الله مهر آوران، سحر ولدبیگی، افشین سنگچاپ، امیر قریب زاده، الیزابت امینی، مجید شهریاری و علی جانثاری بازیگران این تله فیلم هستند .

ˈسفر زمانˈ به کارگردانی سید شهاب رضویان و براساس طرحی از جمال امید و به قلم ˈجمیله دارالشفاییˈ نگاشته شده است و امیرشهاب رضویان، تهمینه بهرام علیان و سید محسن نبوی آن را بازنویسی کرده اند؛ منوچهر شاهسواری این فیلم را در گروه کودک و نوجوان سیمافیلم تهیه کرده است.

ˈعملیات کرکسˈ ساخته غلامرضا رمضانی درباره خواهر و برادری است که به دلیل توجه بیش از حد والدین نسبت به دخترشان، فرزند پسر دچار حس حسادت و جنس خفیفی از انتقامجویی می شود و همین امر سبب می شود که دست به کاری بزند که این آغاز ماجراست.

آناهیتا اقبال نژاد ، امیر علی تقی زاده ، ماهور مقصودیان ، محمد صفوی و امین دل پاک بازیگران اصلی ˈ عملیات کرکس ˈ هستند.

لیدا عبدالمنافیان ˈ عملیات کرکسˈ را در گروه کودک و نوجوان سیمافیلم تهیه کرده است.

انتهای پیام/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها