2 متهم فراری با جعل سند زمین مرد شهریاری و فروش آن به 9 نفر، صدها میلیون‌ تومان به جیب زدند

کلاهبردارها فروشنده زمین اجیر می‌کردند

دو مرد که سند یک قطعه زمین 1650 متری در شهریار را جعل و آن را به 9 قطعه تبدیل کرده و با اجیر کردن یک مرد معتاد و یک زن فقیر و معرفی آنها به عنوان مالکان اصلی زمین‌ها، صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و دو همدست آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۵۵۷۵

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار از یک زن و مرد به اتهام جعل سند قطعه زمین 1650 متری وی و تفکیک آن به 9 قطعه زمین و کلاهبرداری از طریق فروش این قطعات شکایت کرد. شاکی گفت: تصمیم داشتم یک قطعه زمین 1650 متری‌ام را که در جنوب شهریار قرار داشت، بفروشم. اما متوجه شدم کل زمین به 9 قطعه تقسیم و بدون اطلاع من، به افراد مختلفی فروخته شده؛ به طوری که تعدادی از مالکان آن در حال احداث ساختمان بودند.

وی اضافه کرد: وقتی سند اصلی را به آنها نشان دادم و خود را مالک اصلی زمین‌ها معرفی کردم، آنها گفتند زمین را از یک زن و مرد که خود را صاحبان زمین‌ها معرفی می‌کردند، با پرداخت 30 تا صد میلیون تومان خریده‌اند.

در پی این شکایت، پرونده در اختیار مرکز پلیس شهریار قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز و معلوم شد سند زمین‌ها جعل و فروخته شده است.

خریداران در دام زن و مرد شیاد

با اطلاعات به دست آمده و تحقیق از خریداران زمین‌های شاکی، چهره‌نگاری رایا‌نه‌ای از دو متهم فراری انجام و جستجوی پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد. در ادامه جستجوها، هفته گذشته ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شهریار، مرد معتادی را که در حال جمع‌آوری ضایعات بود و شباهت بسیاری به متهم کلاهبردار داشت، مشاهده و وی را دستگیر کردند.

متهم به پلیس آگاهی منتقل شد و تعدادی از خریداران زمین در مواجهه حضوری با وی، او را شناسایی و عنوان کردند وی خود را فروشنده زمین‌ها معرفی و میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

اعتراف مرد معتاد به ایفای نقش فروشنده زمین

متهم وقتی راز کلاهبرداری‌هایش فاش شد، گفت: معتاد هستم و در زمینه جمع‌آوری و فروش ضایعات فعالیت دارم. یک روز مشغول جمع‌آوری ضایعات بودم که دو مرد به سراغم آمدند و با ادعای این که قطعه زمینی به عنوان ارث نصیبشان شده، اما به دلیل نبود یکی از وراث نمی‌توانند زمین را بفروشند؛ از من خواستند نقش آن وارث را بازی کنم و سند زمین را به نام من ثبت کنند تا با تفکیک قطعات، براحتی آن را بفروشند.

وی افزود: آنها در قبال این کار به من سه میلیون تومان دادند. من هم همراهشان به چند دفترخانه رفتم و با معرفی خود به عنوان مالک، زمین‌های فروخته شده را به نام خریداران جدید ثبت کردم.

به این ترتیب مرد معتاد با دستور قضایی بازداشت و روانه زندان شد. این در حالی بود که جستجوی پلیس برای دستگیری زن شیاد و دو کلاهبردار اصلی ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش هویت زن متهم نیز شناسایی و وی در خانه‌اش در یکی از محله‌های جنوبی شهریار دستگیر شد.

اعتراف زن فقیر به همدستی با جاعلان کلاهبردار

این زن نیز با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد به دلیل مشکل مالی، درصدد گرفتن وام بوده تا این‌که هنگام مراجعه به بانکی، با دو مرد آشنا شده که آنها از او خواسته‌اند به جای خواهر بیمارشان به دفترخانه‌ بیاید و سند زمین‌هایش را که به افرادی فروخته‌اند، امضا کند. آنها در قبال این کار ابتدا دو میلیون تومان به وی پرداخت و عنوان کرده‌اند بعد از چند ماه نیز سه میلیون تومان دیگر به او می‌دهند.

این زن نیز وسوسه شده و با دو مرد شیاد همدستی کرده تا آنها بتوانند زمین‌های شاکی را بفروشند و صدها میلیون تومان کلاهبرداری کنند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف این متهم، برای او نیز قرار قانونی صادر شد. جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری دو مرد جاعل کلاهبردار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها