وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاریها دارای هویت مستقلی است، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره با سایر جشنواره های فجر در دوره بیستم پیوند بخورد و هرچه با شکوه‌تر برگزار شود.
کد خبر: ۵۴۴۶۷۹
جشنواره مطبوعات باید با دیگر جشنواره های فجر پیوند بخورد

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های اطلاع رسانی که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: تقویت فرهنگی، اعتلای آگاهی، تقویت و تحکیم هنجارهای اجتماعی، بصیرت افزایی، همگرایی بین مردم، اخلاق اسلامی و دشمن شناسی باید مورد توجه خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: نقش رسانه‌ها در شرایطی که شاهد تحولات در منطقه و جهان هستیم بسیار موثر است چراکه بصورت جدی‌تر در تحولات اجتماعی رسانه‌ها ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که در آمریکا و هالیوود یک فیلم معرفی می‌شود این رسانه‌ها هستند که این مسئله را به دنیا مخابره می‌کنند، اظهارداشت: در تحریم‌ها علیه ایران نیز رسانه‌ها نقش تبلیغاتی داشتند زیرا اگر اعلام کنند تحریم‌ها اثر گذار نبوده دیگر سایر کشورها آمریکا را همراهی نخواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رسانه‌های غربی برای محقق شدن اهداف آمریکا و بیگانگان به آنها کمک می‌کنند لذا وقتی آنها کاری از پیش نبردند با استمداد از رسانه‌ها اهداف خود را محقق می‌کنند.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این برهه حساس وظیفه ما چند برابر است و نیاز به همگرایی و همدلی همگان است.

عضو کابینه دولت دهم به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کرد و افزود: در انتخابات آتی رسانه‌ها باید بیش از گذشته کمک کنند تا انتخابات ریاست جمهوری هرچه با شکوه‌تر و در فضای عقلانیت برگزار شود.رسانه‌ها می‌توانند مقدمات انتخابات را فراهم کنند تا عظمت ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و افزود: اینکه بیش از 14 هزار اثر به این جشنواره برسد بیانگر استقبال گسترده و اعتماد به این جشنواره است.

به گفته حسینی، هم اکنون جشنواره فجر تنها با جشنواره فیلم گره نخورده و هفت جشنواره دیگر هم وجود دارد که بهتر است جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاریها هم بعنوان یکی از جشنواره های فجر با این جشنوارهها پیوند خورده و از سال آینده در ایام مبارک جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گاهی افرادی که در حد و قواره خبرنگاری نیستند توسط رسانه‌ها در سطح جهان مطرح می‌شوند، افزود: هرکسی که در کشورهای مختلف حکومتش با آن همراهی ندارد رسانه‌ها او را بزرگ نشان می‌دهند. ایران به تمام معنا مستقل است و قطعاً طراحی بیشتری رسانه‌های خارجی برای ما دارند و تلاش می‌کنند افرادی که در مسیر انقلاب هستند را جذب کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همه کسانی که در این عرصه در کشور ما به‌عنوان مدیران مسوول و مدیران عامل روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها انجام وظیفه می کنند افراد دلسوز، متعهد و متدین هستند.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حرفه و کار خبرنگاری حساس و سختی های خودش را دارد لذا خبرنگاران باید خلاقیت و ابتکار داشته و با ایمان، عشق، دانش و تجربه دست به دست هم داده تا نیروهای موثری در جامعه باشند.

عضو کابینه دولت دهم یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نسبت به تعویض کتاب های آموزش رسانه کارهای خوبی صورت گرفت و همچنین نشریات تخصصی نیز در کشور روز به روز در کشور درحال افزایش است.

حسینی تصریح کرد: رسانه‌های ما در یک رقابت جدی با رسانه‌های خارجی هستند و در این برهه حساس نیاز است اصحاب رسانه و خبرگزاریها به کارهای سطحی بسنده نکرده و با جدیت و پشتکار با رعایت اخلاق رسانه ای به رقابت جدی با رسانه های دینا به ویژه غرب و بیگانه بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در سال جاری مشکلات اقتصادی زیادی در حوزه رسانه داشتیم اما متأسفانه نشد آن حمایتی که متوقع بود را انجام دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه افزایش قیمت کاغذ برای روزنامه‌ها تبعاتی را در عرصه مطبوعات داشته، ابراز امیدواری کرد: در بودجه سال آینده به بخش فرهنگ و هنر کشور اهتمام و توجه ویژه‌ای شود.

مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حجت الاسلام محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات، احمد خادم المله عضو هیات داوران نهایی نوزدهمین جشنواره مطبوعات، علی اکبر اشعری مدیر طرح باغ کتاب و جمعی از مدیران مسوول مطبوعات، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها