مدیرکل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا از احداث یک دهنه پل مسافری بر روی رودخانه مرزی آستاراچای خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۲۴۸
احداث پل مسافری بر روی رودخانه مرزی آستاراچای

 جهانگیر بخشی عصر روز پنجشنبه سوم اسفند امسال در تشریح نتایج نشست مشترک مدیران گمرک آستارا جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: مدیران دو واحد گمرک مرزی توافق کردند که یک دهنه پل مسافری علاوه بر پل فلزی فعلی بر روی رودخانه مرزی آستاراچای که در مرز دو کشور جاری است، احداث شود.

وی افزود: بر اساس توافق دو جانبه، مقرر شد که ساعات کاری گمرک دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در مرز آستارا از ساعت هشت و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه باشد و در ایام پرازدحام که ترافیک کاری زیاد است، این زمان با توافق مرزبانان دو کشور تا ساعت 21 افزایش یابد.

مدیرکل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به حل مشکلات کامیون های باری دارای مشکل اسنادی در آن سوی مرز در جریان این نشست بیان کرد: بر اساس توافق حاصله، مقرر شد که کامیون های ایرانی دارای مشکل اسنادی به سمت ایران عودت داده نشوند و تنها اسناد دارای مشکل برای اصلاح به اداره گمرک ارجاع شود.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین مشکل مسافرانی که 24 یا 48 ساعت از مهلت ویزای آنان گذشته باشد، رفع و مقرر شد که در محل گمرک مرزی آستارا این مشکل برطرف شود.

بخشی اضافه کرد: همچنین مدیران گمرک دو کشور توافق کردند که نشست های دوره ای ماهانه استمرار یافته و تمامی مشکلات حادث شده بارهای تجاری در روز نشست با پیگیری دو مدیر حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف ایرانی و آذری توافق کردند که مهلت سه ماهه مشکلات کامیون های خروجی ایرانی از سوی گمرک جمهوری آذربایجان با اداره راه آن کشور حل شده و موضوع مطابق با استانداردهای اداره راه، حل و فصل و از جریمه کامیون های ایرانی در آن سوی مرز جلوگیری شود.

وی افزود: الصاق میزان تعرفه‌ها و مبالغ بیمه ای و حقوق عوارضی در محل دید مراجعان ایرانی در آن سوی مرز به منظور سرعت بخشی در امور مربوط به تردد مسافران و کامیون های باری در مرز نیز یکی دیگر از توافقات مدیران گمرک دو کشور بود.

نشست مشترک مدیران گمرک آستارا جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در پی توافق نسشت قبلی مسئولان گمرک ایران و جمهوری آذربایجان در ماه گذشته، در محل اداره گمرک شهر آستارا جمهوری آذربایجان برگزار شد.

جهانگیر بخشی مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا و حکمت محمداف مدیر گمرک شهر آستارا جمهوری آذربایجان و کارشناسان دو واحد گمرکی، در این نشست با طرح مسایل گمرکی دو سوی مرز، به بررسی کارشناسی پرداخته و حول محور مسایل مشترک به توافق دو جانبه رسیدند.

گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک یک میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها