انجمن زنان مسلمان انگلستان کارت پستال هایی با مضمون حمایت از حقوق زنان تهیه و در سراسر مساجد این کشور پخش کرده است.
کد خبر: ۵۴۱۵۶۶
کمپین زنان مسلمان علیه خشونت در انگلستان

در 14 فوریه «انجمن زنان مسلمان انگلستان» و «فعالان حقوق بشر» با مشارکت مساجد سراسر انگلستان، به منظور پایان دادن به خشونت ها علیه زنان و دختران مسلمان، کمپینی با عنوان «قیام زنان مسلمان علیه خشونت» را برگزار کردند.

انجمن زنان مسلمان انگلستان برای این کمپین، کارت پستال های مخصوصی طراحی و چاپ کرده و به بیش از 100 مسجد در سراسر انگلستان ارسال کرده و از این مساجد در خواست کرده تا در پایان دادن به خشونت ها علیه زنان و دختران مسلمان از قبیل ازدواج اجباری، قتل های ناموسی، خشونت های خانگی، تبعیض، تجاوز، سوء استفاده جنسی و کودک آزاری، انجمن را یاری کنند.

در این راستا انجمن گزینه هایی مانند: برگزاری جلسات سخنرانی، برپایی کلاس های آموزشی به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردان، ارائه کمک های مالی به قربانیان، پشتیبانی و ارائه فضای امن برای زنان را، به مساجد پیشنهاد کرده است.

«شایسته گوهر» مدیر این انجمن اظهارداشت: در سال های اخیر به طور گسترده ای تمامی اشکال خشونت علیه زنان و دختران در انگلستان گزارش شده است. متاسفانه اکثر قربانیان همچنان به دلیل ترس یا شرم، در برابر این خشونت ها سکوت اختیار می کنند و مردان برای توجیه این اعمال و رفتار، تفسیر و برداشت های نادرست خود از دین اسلام را عنوان می کنند. چنین دیدگاه هایی باید به چالش کشیده شوند و همکاری مساجد با انجمن بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: در آماری که توسط این انجمن به دست آمده است، یک زن از هر سه زن مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار گرفته، و از هر چهار زن یک زن قربانی خشونت های خانگی در طول عمر خود بوده است. سطح بالای خشونت، نشان دهنده عدم احترام به زنان و دختران در تمامی فرهنگ ها و ادیان است. تغییر نگرش نسبت به زنان نخستین گام در کاهش این خشونت ها است. در این راستا مردان و پسران باید آموزش داده شوند و بدانند که اعمال خشونت به هر شکلی، غیر انسانی و غیر قابل قبول می باشد، و زنان نیز باید توجیه شوند که هرگز در مقابل این خشونت ها سکوت نکنند.

در روز جمعه 22 فوریه مسجد مرکزی بیرمنگام، که قبلا کمپین های مشابهی در این زمینه برگزار کرده، در صدد برپایی کلاس های آموزشی است و همچنین قصد دارد تا کارت پستال ها را در بین مردان نمازگزار حاضر در نماز جمعه پخش کند.

«محمد نسیم» مسوول مسجد مرکزی بیرمنگام اظهارداشت: مساجد متعهد هستند تا پیرو آیین و دستورات پیامبر اکرم(ص) باشند، به همین منظور باید در ترویج حقوق زنان و به چالش کشیدن نگرش اشتباه مردان در این باره کوشا باشند. (شبکه قرآن و معارف سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها