جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا خبر داد

هلاکت و دستگیری 72 فرد مسلح در مرز

جانشین مرزبانی کشور خبر داد:

استقرار و بکارگیری تجهیزات مدرن در مرزها

جانشین مرزبانی کشور در جمع مرزنشینان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه ایران یک تنه با اشرار مواد مخدر در جهان مبارزه می کند، تصریح کرد: در راستای موفقیت در این مبارزه، تجهیزات مدرن در مرزهای کشور مستقر کرده ایم.
کد خبر: ۵۴۱۵۵۷
استقرار و بکارگیری تجهیزات مدرن در مرزها

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار احمد گراوند در بازدید از هنگ مرزی آستارا در جمع مرزنشینان روستای باغچه سرا شهرستان آستارا گفت: طبق آمار رسمی منتشر شده در دو سال گذشته، 82 درصد کشفیات مواد مخدر در سطح جهان در جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.

وی افزود: از زمان تاسیس مرزبانی در آبان 1388 تاکنون اقدامات مهمی در راستای حراست از مرزهای کشور محقق شده که از جمله کشف 95 تن مواد مخدر طی چند ماه گذشته است.

سردار گراوند از مسدود شدن بخش وسیعی از مرز ایران با کشور افغانستان سخن گفت و افزود: در راستای مبارزه با حمل مواد مخدر، ماموران مرزبانی هفته گذشته در 135 کیلومتر از مرز ایران با پاکستان مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: پس از انسداد مرزهای زمینی، حمل مواد مخدر به مسیر دریایی کشیده شده است که با تمام امکانات در حال مقابله با قاچاق مواد مخدر از این مسیر هستیم.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا ایجاد امکانات روز و مدرن در مرزها را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و تصریح کرد: بالغ بر 20 درصد از کشفیات مواد مخدر از راه استقرار سیستم راداری در مرزها بدست می آید.

وی مرزداران و مرزنشینان را از دیگر بازوان مرزبانی کشور نامید و تاکید کرد: بالغ بر 30 درصد از کشفیات با همکاری مرزداران و مرزنشینان کشور بدست آمده است.

سردار گراوند کشفیات سوخت را پس از حمل قاچاق مواد مخدر بیشترین میزان کشفیات مرزبانی دانست و اظهارداشت: در سال جاری کشفیات سوخت ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است همچنین 27 میلیون لیتر انواع مواد سوختی را کشف کردیم که آماری قابل توجه است.

وی قاچاق انسان و اسلحه را از دیگر معضلات پیش روی کشور خواند و افزود: با تمام قوا با این پدیده زشت که در بخش انسانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، برمه، بنگلادش و... و در بخش اسلحه و مهمات از کشور ترکیه و... صورت می پذیرد، مبارزه می شود.

جانشین مرزبانی ناجا در ادامه، از سفر خود به استان گیلان و بازدید 36 ساعته از مرزهای استان و امکانات ایجاد شده در آن سخن گفت و افزود: امکانات ایجاد شده در این استان بسیار مناسب است و نیروهایی با روحیه بالا و هوشیاری بسیار مستقر شده اند و توان عملیاتی خوبی در مرزها دارند.

وی یادآور شد: ناوگروه دریایی ایجاد شده در بندر انزلی و پاسگاه های موجود در آن با آمادگی کامل، تسلط کامل بر اوضاع دارند.

سردار گراوند در خصوص آغاز به کار بندر آستارا و تغییر شرایط موجود در آب های منطقه خاطرنشان کرد: در بخش دریایی خلاءهایی مشاهده شد که با بررسی وضعیت موجود، تصمیم به افزایش نیرو و تعداد پاسگاه های منطقه داریم.

جانشین مرزبانی ناجا افزایش ناوگروه ها در این شهر مرزی و بندری را از دیگر الزامات دانست و بیان کرد: به شدت پیگر برقراری دائمی امنیت در این مرز هستیم و بررسی هایی انجام شده تا با اجرای آن در آینده ای نزدیک کلیه کاستی ها را مرتفع کنیم.

گفتنی است؛ بررسی مشکلات کشاورزانی که زمین های آنان در محدوده حریم مرزی واقع شده و نیز مباحث مربوط به تردد مرزنشینان با استفاده از گذرمرزی از مرز آستارا ، دیواره بندی رودخانه مرزی برای جلوگیری از خطرات احتمالی طغیان رودخانه مرزی آستارا چای و افزایش ایام صید در فصل مجاز صید ماهی در رودخانه مرزی از جمله موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

در پایان نیز به تعدادی از مرزنشینان نمونه شهرستان مرزی آستارا هدایا و لوح تقدیر اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها