همه چیز بستگی به بودجه دارد

اوجاقی: شاید سرمربی تیم ملی ووشو شدم

امیدواری علی نژاد به المپیکی شدن ووشو؛

علی نژاد: ووشو برای المپیکی شدن یک هشتم شانس دارد

ووشو روزهای پر التهاب و سرنوشت سازی را تجربه می کند روزهایی که می تواند به حضور در المپیک 2020 منجر شود. تلاش ها برای المپیکی شدن ووشو ادامه دارد و رییس فدارسیون ووشو نیز پیگیر این ماجراست و امید زیادی نسبت به این تحقق این موضوع دارد.
کد خبر: ۵۴۱۲۳۵
علی نژاد: ووشو برای المپیکی شدن یک هشتم شانس دارد


رئیس فدراسیون ووشو گفت: در جلسه بین رئیس جمهور کره جنوبی و رئیس کمیته بین الملل مسائلی رد و بدل شد که تکواندو در المپیک باقی ماند.
مهدی‌ علی‌نژاد در مورد شانس ووشو برای ورود به المپیک، گفت: اینکه در داخل کشور مطرح می‌شود که ووشو شانس زیادی برای المپیک دارد موضوعی است که فقط در ایران مطرح است نه در کشورهای دیگر. فدراسیون جهانی 9 سال است که برای ورود این رشته به المپیک تلاش می‌کند بنده 6 سال در کنار دوستان در تلاشیم تا به این مهم برسیم. امروز شانس ووشو برای المپیکی شدن یک هشتم است همانطور که کاراته این شانس را دارد.
علی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: ‌من شانس پنجگانه مدرن و تکواندو را برای حذف از المپیک خیلی بیشتر از کشتی می‌دیدم، اما آنها رایزنی‌های زیادی در همین یک ماه گذشته داشتند. به عنوان مثال دو هفته قبل ژاگ روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به کره جنوبی دعوت شد و از پیونگ یانگ که المپیک زمستانی 2018 در آنجا برگزار می‌شود، بازدید کرد. پس از آن با رئیس جمهور کره جنوبی هم دیدار و گفت‌وگوی زیادی داشتند. قطعا چیزهایی بین آنها رد و بدل شد که باعث شد تکواندو در المپیک باقی بماند. سامارانچ که عضویت در کمیته بین‌الملل المپیک را دارد رایزنی‌های فراوانی برای باقی ماندن پنجگانه مدرن در المپیک داشته است، اما رئیس فدراسیون جهانی کشتی غفلت کرد و اتفاقی که نباید رخ میداد رخ داد.

علی‌نژاد در پایان اظهار داشت: سه هفته گذشته وزیر ورزش چین در لوزان سوئیس با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار داشت و پس از آن ژاگ روگ راهی چین شد تا از محل برگزاری مسابقات المپیک 2014 نوجوانان بازدید کند.
رئیس فدراسیون ووشو در مورد حذف کشتی از المپیک اظهار داشت: مثل تمام ایرانی‌ها از حذف کشتی در المپیک بسیار ناراحتم. به خاطر اینکه این رشته مدال‌های فراوانی در المپیک برای ایران به دست آورده است. در واقع زمانی که ما در المپیک‌ها موفق بوده‌ایم که کشتی موفق بوده؛ مثل المپیک لندن و وقتی شکست خورده‌ایم که کشتی شکست خورده است؛ مثل المپیک پکن. پس این موضوع نشان دهنده وزن این رشته در بین رشته‌های دیگر است.
وی افزود: بنده مقصر اصلی حذف کشتی از المپیک را مسؤلان فدراسیون جهانی «فیلا» می‌دانم. البته هر رشته‌ای که این اتفاق برای آن رخ دهد مقصر اصلی آن مسئولان فدراسیون جهانی آن رشته هستند.
رئیس فدراسیون ووشو در ادامه اظهار داشت: تغییرات متعدد قوانین در سال‌های اخیر که در کشتی رخ داد، یکی از دلایل مهم در حذف کشتی بود. این تغییرات به سمتی رفت که جذابیت از کشتی گرفته شد به طوری که ما امروز شاهدیم که خیلی از کشتی‌هایی که در سطوح بالا گرفته می‌شود عملا هیچ فنی رد و بدل نمی‌شود و این زیبایی بصری ورزش را از بین می‌برد. مارتینتی یک فرد سوئیسی است و کشور آنها کشتی ندارد و این موضوع ایراد بزرگی در فدراسیون جهانی است.

علی‌نژاد در مورد نداشتن کرسی‌های بین‌المللی ایران گفت: اینکه ایران در این سال‌ها در هیئت رئیسه جهانی کشتی حتی یک نفر عضو ندارد ارتباطی به دیپلماسی ایران ندارد؛ بلکه نگرش فدراسیون جهانی باید این طور باشد که ایران با توجه به اینکه یکی از قطب‌های اصلی کشتی دنیا است، باید یک کرسی در چنین مجامعی داشته باشد.

وی در پایان گفت: به هر حال تمام این مسائل در جلسه‌ای که اردیبهشت ماه در روسیه برگزار می شود، مشخص خواهد شد که آیا کشتی از المپیک حذف می‌شود یا خیر، اما باید به این موضوع هم اشاره کنیم که شانس ووشو و کاراته نسبت به ورزش‌های دیگر زیاد نیست. رشته‌هایی مثل بیس بال به همان اندازه که ما شانس داریم آنها نیز از این شانس برخوردارند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها