کانون داوران بیانیه صادر کرد؛

جنجال سازی‌ها به ضرر فوتبال است

کانون داوران فوتبال در بیانیه‌ای جنجال‌سازی علیه داوران را به ضرر کل فوتبال کشور دانست و از فدراسیون فوتبال تقاضا کرد نسبت به اتهام زنندگان قاطعیت بیشتری نشان داده شود.
کد خبر: ۵۴۰۹۱۰
جنجال سازی‌ها به ضرر فوتبال است

 

با توجه به هجمه‌های اخیر و ایراد تهمت و افترا به داوران فوتبال از سوی برخی از مسئولان، مربیان و بازیکنان تیم‌ها، کانون داوران فوتبال وظیفه خود می‌داند اعلام کند این جنجال سازی علیه داوران که یکی از 2 رکن بازی فوتبال است و هیچ بازی نمی‌تواند بدون داور انجام شود، قطعا به ضرر کل فوتبال کشور خواهد بود.

شکستن حرمت و احترام داوری نه تنها کمکی به بهبود و پیشرفت فوتبال نمی‌کند بلکه این امر موجب یاس و ناامیدی علاقه‌مندان به داوری و در نتیجه ایجاد خلاء در این رکن بازی فوتبال خواهد شد. علاقه‌مندان فهیم فوتبال خود آگاه هستند این حملات به داوری نمی‌تواند حمله کنندگان را از مسئولیت و اشتباهات خود در مدیریت و هدایت تیم‌ها مصون بدارد.

البته این بیانیه قصد ندارد اشتباهات داوری را که در سرتاسر دنیا و هر روزه در مسابقات مهم فوتبال توسط حتی داوران بزرگ دنیا رخ می دهد توجیه نماید.

کانون داوران فوتبال ضمن دعوت از داوران برای افزایش تمرکز و هوشیاری خود و به حداقل رساندن اشتباهات داوری، از همه دست اندرکاران تیم ها درخواست می‌کند در مصاحبه‌های خود از ایراد تهمت و افترا به داوران شریف و زحمتکش خودداری کرده و ایرادات و اشتباهات داوری را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

ضمنا از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تقاضا دارد نسبت به اتهام زنندگان قاطعیت بیشتری مبذول داشته و تنبیهات انضباطی در خور آنان اعمال شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها