ووشو و کاراته تهدید برای جایگزینی کشتی هستند

رنگرز: مردم کشتی را تنها نگذارند

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: میزبان مسابقات جام جهانی در استادیوم آزادی هستیم و از مردم تقاضا دارم که کشتی را تنها نگذارند.
کد خبر: ۵۴۰۸۴۶
رنگرز: مردم کشتی را تنها نگذارند

حسن رنگرز با حضور در برنامه ورزش و مردم، اظهار داشت: کشتی فرنگی اینقدر به رشد رسیده که با زحمات محمد بنا و همکارانش به قله ورزش کشتی رسید و با کسب 3 مدال طلا و عنوان قهرمانی در المپیک لندن این موضوع را ثابت کردیم. کشتی ایران جز قدرت‌های برتر کشتی آسیا و جهان است، اما متاسفانه در بحث اجرایی و تصمیم گیری‌ها کلان هیچ جایگاهی در فیلا و کنفدراسیون کشتی آسیا نداریم.

وی در گفت و گو با فارس افزود: بنده معتقدم که حداقل حق کشتی ایران ریاست بر کنفدراسیون کشتی آسیا است اما شاهدیم که امروز به حضور در هیئت رئیسه کشتی آسیا بسنده می‌کنیم و توان کسب کرسی های بالاتر و مهمتر را نداریم.

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: از 15 عضو حاضر در هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک 11 عضو آن صاحب جایگاه در کشتی نیستند و رای به حذف کشتی از المپیک داده‌اند. البته همان طور که می‌دانید به هیچ وجه این موضوع قطعی نیست چرا که ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در آسیا و جهان برای جلوگیری از این اتفاق اقدام کنیم.

رنگرز خاطرنشان کرد: کمیته بین المللی المپیک به سه علت کمبود تماشاگر، دوپینگ و عدم درآمدزایی کشتی، تصمیم به حذف این رشته ورزشی از المپیک گرفت. در رابطه با بحث تماشاگر، بدون شک جام جهانی تهران فرصت خوبی خواهد بود تا ما به رئیس فدراسیون جهانی کشتی و رئیس کمیته بین المللی المپیک نشان بدهیم که صاحب تماشاگران بی شماری هستیم. در موضوع دوپینگ قطعا خود کمیته بین المللی المپیک می‌داند که این موضوع بهانه‌ای بیش نیست، چون رشته‌های بسیاری هستند که حداقل در چند سال اخیر آمار دوپینگشان بیشتر از کشتی بوده است. در مورد درآمدزایی باید حق را به IOC داد، اما بدون شک با تدابیری که اندیشیده شده فیلا می‌تواند این نقیصه را برطرف کند.

وی در ادامه عنوان کرد: با جلسه خوبی که به همت علی آبادی و افشارزاده رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد، مقرر گردید کارگروهی این موضوع مهم را با مشورت کارشناسان هدایت کند تا از بروز این اتفاق جلوگیری شود.

رنگرز در پاسخ به سئوال که آیا سرانجام  محمد بنا به کشتی فرنگی باز می‌گردد یا خیر، گفت: پس از مسابقات المپیک رسول خادم و همکارانش با قدرت کارشان را ادامه دادند، اما در بحث فرنگی به رغم میل باطنی‌مان شرایط برای همکاری محمد بنا فراهم نشد به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا جام جهانی تهران از ظرفیت‌های همکاران وی استفاده کنیم و از این مسابقات به سلامت عبور کنیم.

نایب رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی مثل کاراته و ووشو یک تهدید برای جایگزین شدن کشتی هستند و از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند که منطبق با سیاست‌های کمیته بین المللی المپیک است.

وی در ادامه اظهار داشت: از مردم کشورمان تقاضا دارم که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه که مسابقات جام جهانی در سالن 12000 نفر آزادی برگزار می‌شود حضور پیدا کنند تا در این چند روز حساسی که ما میزبان جام جهانی هستیم کشتی تنها نماند.

رنگرز در پایان گفت: اساسنامه اصلاح شده را برای فدراسیون جهانی کشتی ارسال کردیم تا پس از طی تشریفات اداری پاسخ نهایی را از فیلا دریافت کنیم، مهمترین دلیل تاخیر این موضوع مسابقات جام جهانی تهران بود که احتمالا پس از اتمام این رقابت‌ها، انتخابات کشتی برگزار می شود. البته مسؤلان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند که اسفند‌ماه مجمع انتخابی فدراسیون برگزار می‌شود. تقریبا 10 نفر برای کسب ریاست فدراسیون کشتی کاندیدا شده‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها