برکنار شده‌ها در مجمع دوشنبه حضور نخواهند داشت

افشارزاده: 750 میلیون بودجه گرفتیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران گفت: IOC برای حذف یا اضافه کردن رشته ای در المپیک اجازه مستقیم ندارد.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۷
افشارزاده: IOC اجازه ندارد رشته ای را حذف یا اضافه کند!



بهرام افشارزاده افزود: حذف کشتی از المپیک پیشنهادی است و هیئت اجرایی IOC به هیچ وجه اجازه ندارند رشته ای از المپیک را حذف یا اضافه کند.

این پیشنهاد قبلاً در زمان هاشمی طبا که در گذشته رئیس کمیته ملی المپیک بود، رأی نیاورد اما  این پیشنهاد در اردیبهشت سال 92  در اجلاس سن پترزبورگ بررسی خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: در این اجلاس هشت رشته بررسی می شود که در پی آن یک رشته از المپیک حذف می شود که به طور حتم آن رشته کشتی نیست.

افشارزاده در مورد جلسه ای در آرژانتین به باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه سپتامبر 2013 در آرژانتین تصمیم گیری نهایی انجام شده و تکلیف مشخص خواهد شد.

وی در مورد موارد عنوان شده برای حذف کشتی از المپیک ادامه داد: فاکتورهای اعلام شده برای حذف کشتی این گونه است که دوپینگ را قطع کنند، چقدر کشتی مردمی است؟ بلیط فروشی انجام می شود؟ کشتی همیشه از سوی هوادارانش محبوبیت زیادی دارد. ولی در المپیک لندن کشتی خوب انعکاس پیدا نکرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: باید در این خصوص خیلی محکم و دقیق برخورد کرد و نباید اجازه دهیم که کمیته ملی المپیک این پیشنهاد را اجرایی کند و مارتینتی باید به بهترین شکل از حق کشتی دفاع کند.

افشارزاده تأکید کرد: باید کشورمان نیز جواب کمیته ملی المپیک IOC را منطقی و اصولی بدهد و رأی نهایی با فعالیت های کشورمان اعلام شود.

وی ادامه داد: کشتی ورزشی است که از زیبایی افتاده به همین دلیل باید فدراسیوت جهانی و کارشناسان این رشته حتی در کشورمان با مقررات جدید به زیبایی این رشته بیافزاید.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران درباره اتحاد کشورهایی که در منطقه عنوان دار کشتی هستند اظهار داشت: اتحاد کشورهای همسایه ایران می تواند در جام جهانی تهران تعیین کننده باشد که کشورهای سابقه دار به منتفی شدن این پیشنهاد کمک کنند و کشتی جزو اولین رشته های المپیک باستان است و حذف شدن کشتی اشتباه بزرگی از سوی کمیته ملی المپیک می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها