روز دوشنبه جلسه برگزار می‌کنیم

سجادی: 10 سال پیش دنبال حذف کشتی بودند

بهت بزرگان کشتی روسیه از یک تصمیم پر سر و صدا؛

واکنش شدید روس ها به حذف کشتی از المپیک

کشورها صاحب سبک در کشتی شدیدترین واکنش را نسبت به حذف کشتی از المپیک داشته اند از جمله ایران، ترکیه ، آمریکا و روسیه . بزرگان کشتی روسیه پس از این اتفاق موضع گیری شدیدی را بر علیه کمیته بین المللی المپیک اتخاذ کرده اند و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده اند.
کد خبر: ۵۴۰۴۷۷
واکنش شدید روس ها به حذف  کشتی از المپیک


سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد روسیه گفت: حذف کشتی از المپیک غیر ممکن است، زیرا بازی‌های المپیک برای اولین بار از رشته‌های کشتی و دو ومیدانی آغاز شده است.
جامبولات تدیف با بیان این مطلب افزود: حذف کشتی از المپیک تصمیم پوچی است، اگر این اتفاق بیافتد بازی‌های المپیک یکی از رشته‌های زیبای خود را از دست می‌دهد. مطمئنم کشورهای روسیه، ایران، ترکیه، اوکراین، آمریکا و چند کشور دیگر می‌توانند از این امر جلوگیری کنند.

وی که با روس‌ها افتخارات بسیاری را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: مردم بسیاری در دنیا علاقمند به کشتی هستند و این موضوع اجازه نمی‌دهد که کشتی از المپیک حذف شود.

* ولاسوف: کشتی طرفداران بسیاری دارد

رومن ولاسوف گفت: کشتی از دوران باستان در المپیک حضور داشته است و مدال آوران این رشته همواره از قهرمانان کشور خود هستند. در کشتی عکس‌های زیبا، صحنه‌های درام و حوادث زیبایی در چند ثانیه اتفاق می‌افتد و این رشته طرفداران زیادی دارد.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی المپیک لندن خاطر نشان کرد: صادقانه می‌توانم بگویم که چنین تصمیمی نمی‌تواند به سادگی اتفاق بیافتد و امیدوارم این موضوع تایید نشود.

* وزیر ورزش روسیه: از خبر حذف کشتی شگفت زده شده‌ام

ویتالی موتکو گفت: در حال حاضر برای من بسیار دشوار است که انگیزه کمیته بین‌المللی المپیک را از خبر حذف کشتی از این رقابت‌ها بدانم و از این خبر شگفت زده شده‌ام. کشتی همراه دوومیدانی از اولین المپیک در این رقابت‌ها حضور داشته است و به‌راحتی نمی‌توان آن را حذف کرد.

وزیر ورزش روسیه با بیان این مطلب افزود: این پیشنهاد کمیته بین‌المللی المپیک برای من بسیار عجیب است، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به این رشته علاقمند هستند و به نظر تصمیمی ‌آنها در مورد حذف کشتی از المپیک غیرمنتظره و غیر منطقی بوده است.

موتکو خاطر نشان کرد: من از این تصمیم بسیار متاسفم و امیدوارم اعضای کمیته بین‌المللی المپیک از روسیه با این تصمیم در جلسه آرژانتین در شهریورماه سال آینده به شدت مخالفت کنند.

* فادزایف: باور نمی‌کنم که کشتی از المپیک حذف شود

به گزارش فارس نایب رئیس فدراسیون کشتی روسیه نیز گفت: 20 سال است هر روز خبری در مورد حذف کشتی منتشر می‌شود و من باورم نمی‌شود که این رشته از المپیک کنار گذاشته شود.

آرسن فادزایف دارنده 2 مدال طلای المپیک و مسئول کشتی آزاد روسیه با بیان این مطلب افزود: کشتی در کشورهای اروپایی، ایران، آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن بسیار محبوب است، نباید اجازه دهیم که این اتفاق رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل این امر تغییر دائم قوانین است و ما باید سعی کنیم با تعریف قوانین بهتر و تلاش جمعی کشتی را در المپیک حفظ کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها