روز دوشنبه جلسه برگزار می‌کنیم

سجادی: 10 سال پیش دنبال حذف کشتی بودند

مسئولان کمیته ملی المپیک توجه به انتخابات را مهمتر از پیگیری های بین المللی می دانند

خادم : هیچ کس از حذف کشتی خبر نداشت

باعث تعجب است که مسئولان کمیته ملی المپیک در جریان این قضیه نبوده‌اند چرا اگر هم بوده‌اند عکس‌العمل جدی از خود نشان نداده‌اند. البته مسئولان الان درگیر انتخابات داخلی خود هستند که شاید این مسئله باعث انفعال آن‌ها شده است.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۲
خادم : هیچ کس از حذف کشتی خبر نداشت

 دارنده مدال برنز المپیک آتلانتا حذف احتمالی کشتی از بازیهای المپیک را از این جهت متاثر کننده دانست که مردم ایران عمری با کشتی زندگی کرده‌اند.

امیررضا خادم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مسئله بسیار ناراحت کننده است. البته جدای از تعداد و رنگ مدال‌های کشتی در المپیک، به خاطر اینکه کشتی جزئی از فرهنگ ایران است و مردم کشتی‌گیران را به عنوان الگو قبول دارند، باعث عکس‌العمل جدی و ناراحتی اقشار مختلف جامعه ایرانی خواهد شد.

 وی افزود: به جز فوتبال که جنبه سرگرمی دارد کشتی جایگاه ویژه‌ای نزد مردم ایران دارد و حذف آن از المپیک نه تنها برای ورزش بلکه برای فرهنگ ایران هم نامناسب است چرا که ممکن است در سایر رشته‌ها نتوانیم در المپیک مدال کسب کنیم.

 رییس اسبق فدراسیون کشتی پیگیری این موضوع را وظیفه کمیته ملی المپیک ایران دانست و تصریح کرد: باعث تعجب است که مسئولان کمیته ملی المپیک در جریان این قضیه نبوده‌اند چرا اگر هم بوده‌اند عکس‌العمل جدی از خود نشان نداده‌اند. البته مسئولان الان درگیر انتخابات داخلی خود هستند که شاید این مسئله باعث انفعال آن‌ها شده است.

 وی خاطرنشان کرد: البته باید مسئولان وقت کمیته ملی المپیک را که باعث شد تنها کرسی ایران در IOCحذف شود، تقبیح کرد. تاسف‌آورتر آن که بعد از حذف مهندس هاشمی طبا هیچ تلاشی برای جایگزینی وی انجام ندادند که اگر همه این مسائل را کنار هم بگذاریم جای نگرانی بسیار جدی خواهد بود.

 خادم در پایان با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی در این زمینه کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد، گفت: فدراسیون کشتی زیرمجموعه فیلا است و آن‌ها حتما خودشان در جریان و پیگیر موضوع هستند ولی کمیته ملی المپیک باید هرچه سریع‌تر در این خصوص عکس‌العمل نشان دهد که امیدوارم کادر جدیدی که برای کمیته ملی المپیک انتخاب خواهند شد پیگیر این موضوع باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها