پاسخ به ادعاهای یک تکواندو کار ناراضی؛

کریمی: داوری ها به سود کرمی بود

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با این شرایط جدید در صورت کنار گذاشته شدن از سرمربیگری تیم ملی ناراحت نمی شوم.
کد خبر: ۵۳۸۷۰۵
کریمی: داوری ها به سود کرمی بود


سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با این شرایط جدید در صورت کنار گذاشته شدن از سرمربیگری تیم ملی ناراحت نمی شوم.

مرتضی کریمی با بیان این مطلب افزود: تکواندو ایران در رقابت های انتخابی تیم ملی نشان داد که جوانان زیادی دارد که وارد تیم ملی شوند. با شکست برخی ملی پوشان و پتانسیل خوب جوانان موجب شد تا سطح فنی رقابت ها بالا رود.
شرایط برای همه یکسان شد
وی در مورد حضور ملی پوشان از مرحله اول رقابت های انتخابی ها گفت: با احترام به عقاید مربیان قبلی، معتقدیم که هر تکواندوکاری که مدعی حضور در تیم ملی است باید از ابتدا در همه پیکارهای انتخابی شرکت کند. به همین دلیل به کسی استراحت ندادیم تا سایرین در رقابت های انتخابی مصدوم شوند و سپس بازیکنانی که در استراحت بودند با آنها بازی کنند.
باخت به کمک ملی پوشان آمد
وی افزود: حذف ملی پوشان در پیکارهای انتخابی تیم ملی نشان دهنده سطح بالای مسابقات بود اما برای مسابقات جهانی سال آینده ریسک نمی کنیم و نمی خواهیم قهرمانان را کنار بگذاریم. این انتخابی ها و شکست ها در واقع آنها را آزمایش کرد تا از لحاظ روانی خود را آماده کنند.
مصدومان خوب باشند به تیم ملی می آیند
کریمی در مورد مصدومانی که مسابقات انتخابی را از دست دادند خاطر نشان کرد: زمانی برای آماده سازی تیم ملی برای رقابت های جهانی نداریم بنابراین نمی توانم به مصدومان قولی بدهم. این تکواندوکاران می توانند در اردوی ها تمرین کنند و در صورت داشتن شرایط  مانند بقیه انتخاب شوند.
کرمی باید عوض شود
سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد باخت بحث برانگیز یوسف کرمی در پیکارهای انتخابی تیم ملی گفت: یوسف کرمی را از دوران نوجوانی می شناسم و تحت نظر دارم او بازیکن بزرگی است وزحمات زیادی برای تکواندو ایران کشیده اما نباید با این باخت ناراحت شود. او حریفان قدرتمندی دارد و باید شرایط را بپذیرد. با کرمی صحبت کردم. او اگر می خواهد به تیم ملی برسد باید سخت تمرین کند و بسیاری از تفکراتش را کنار بگذارد.
وی افزود: این طور نبوده که در مسابقه کرمی با حریفانش خطایی صورت گرفته باشد. به هر حال کمیته فنی در رقابت های انتخابی نظارت داشته و اگر اشتباهی در داوری ها صورت می گرفت نتیجه را برمی گرداندیم. داوران این مسابقات واقعا زحمت کشیده و وقت گذاشتند. فکر می کنم که بر عکس داوری ها به سود کرمی بود.
ندیدم کسی برای باخت یوسف دست بزند
کریمی در خصوص آنکه گفته می شود با باخت کرمی خیلی ها اظهار شادمانی کرده و با دست زدن حریفش را تشویق کردند، تاکید کرد: ندیدم کسی با باخت کرمی خوشحال شود و برای این شکست دست بزند. حداقل از تفکر و عملکرد خود و دستیارانم در کمیته فنی مطمئن هستم.
ترسی وجود ندارد
وی در مورد جوانگرایی در تیم ملی گفت: در رقابت های انتخابی و در وزن اول نوجوان 17 ساله ای توانست مقابل دو قهرمان جهان پیروز شود. در وزن سوم و هفتم هم این شرایط وجود داشت بنابراین نباید از جوانگرایی در تیم ملی بترسیم و با جسارت تیمی را آماده کنیم که با این شرایط حتی می تواند دو مدال طلای ایران را در بازی های المپیک 2016 تضمین کند.
کریمی افزود: ترسی وجود ندارد اما وارث تیمی شدم که تنها عنوان قهرمانی جهان را دارد و خبری از بازیکنان ملی پوش و قهرمان آن نیست. از آن تیم فقط یکی از بازیکنانش آن هم با رباط پاره در اختیارم قرار دارد و باید هشت نیروی جوان و جدید را برای تیم ملی آماده کنیم که تا به حاب به رقابت های جهانی نرفته اند.
اول و دومی در جهان فایده ای ندارد
وی تصریح کرد: اگر در پیکارهای جهانی اول شویم کاری نکرده ایم اما به مقام دوم برسیم می گویند نتیجه بدی گرفته ایم در این صورت کار بسیار سختی داریم. مثل گذشته در این دوره باید با تغییرات پایه گذار نسلی باشیم که چند سالی تکواندو ایران را بیمه کند.
سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: بعد از مسابقات جهانی اگر کنار گذاشته شوم مشکلی نیست اما از این موضوع خوشحالم که چند جوان جدید را به تیم ملی معرفی کرده و فدراسیون هم به من در این برهه اعتماد کرده است.
وی در خصوص مصدومیت کورش رجلی در مسابقات انتخابی و جایگزینی وی در اردوهای تیم ملی گفت: با پزشک در خصوص آسیبدیدگی رجلی صحبت کردم.به نظر می رسد وی چند ماهی باید از تکواندو دور باشد. در وزن هفتم دو جوان دیکر نیز به جز کری به تیم ملی دعوت شده اند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها