جزئیات قیمت انواع مرغ

کاهش قیمت مرغ در بازار

با توزیع گسترده مرغ منجمد تنظیم بازاری، هم‌اکنون قیمت مرغ نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته اما همچنان نسبت به هفته‌های قبل از گرانی، قیمت بالا است.
کد خبر: ۵۳۷۴۶۵
کاهش قیمت مرغ در بازار

اگرچه در هفته‌ گذشته قیمت مرغ در بازار افزایش یافته بود و این کالا با قیمت نامتعادلی در اختیار مردم قرار می‌گرفت، اما با آغاز توزیع مرغ منجمد از سوی دولت با قیمت مصوب تنظیم بازاری، هم اکنون تفاوت قیمت میان مرغ گرم در بازار آزاد و مرغ منجمد در شبکه‌های توزیع تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کم شده است.

این در شرایطی است که دولت در ماههای گذشته تلاش کرده بود تا مرغ مازاد بر نیاز کشور را از مرغداران به قیمت تضمینی خریداری کند تا علاوه بر اینکه آنها انگیزه لازم را برای جوجه‌ریزی و تامین نیاز کشور در ماههای آینده را داشته باشند، مرغ مازاد را ذخیره‌سازی کرده تا بتواند در مواقع اضطرار، آن را در بازار عرضه کند.

حال که مرغداران به دلیل تنفس و آمادگی برای جوجه‌ریزی بعدی و نیز تا به بازار آمدن محصولات تولیدی آنها، تولید را با وقفه به بازار عرضه کرده‌اند، قیمت این کالا در بازار بالا رفته است و بر این اساس دولت به سرعت وارد عمل شده و بازار را با توزیع مرغ منجمد به قیمت 5100 تا 5200 تومان، به تعادل رسانده است.

هم اکنون نیز بررسی‌های میدانی مهر حکایت از آن دارد که قیمت مرغ در بازار به صورت گرم، نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و شاید دولت مجبور باشد که دیگر عرضه مرغ منجمد را در بازار متوقف کند.

یداله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: عرضه مرغ منجمد که در روزهای گذشته در سطح تهران و سایر شهرستانهای استان تهران آغاز شده بود، اکنون توانسته قیمت را در بازار به تعادل برساند.

وی می‌افزاید: هم اکنون بازار مرغ در آرامش به سر می‌برد و توزیع به اندازه کافی در بازار صورت گرفته است، ضمن اینکه توزیع تا زمانی انجام خواهد شد که بازار کشش داشته باشد، چراکه عرضه بیش از نیاز نیز منجر به بروز مشکلاتی در بازار خواهد شد.

صادقی تصریح می‌کند: قیمت مرغ منجمد در شهر تهران کمتر از 5200 تومان بود و مصرف‌کنندگان توانستند نیاز خود را تامین کنند.

قیمت انواع گوشت مرغ در بازار

هم اکنون قیمت مرغ کامل تازه بسته‌بندی کیسه‌ای به ازای هر کیلوگرم 5250 تومان، مرغ کامل تازه بسته بندی بشقابی 5370 تومان، مرغ کامل تازه بسته بندی پاک شده 6100 تومان و تخم مرغ تازه فله 3320 تومان است.

قیمت ران مرغ با پوست 6100 تومان، ران مرغ بدون پوست 7100 تومان، مغز ران با پوست 8200 تومان، مغز ران بدون پوست 8700 تومان، ساق مرغ با پوست 8200 تومان، ساق مرغ بدون پوست 8200 تومان، سینه مرغ با پوست 7400 تومان، سینه مرغ بدون پوست 8200 تومان و ران و سینه بدون پوست نیز 7650 تومان است.

همچنین قیمت بال کبابی زعفرانی 5300 تومان، فیله مرغ 12550 تومان، گردن مرغ بدون پوست 3200 تومان، جوجه کباب بدون استخوان 11600 تومان و جوجه کباب با استخوان ساده 8200 تومان است.

همچنین قیمت تخم مرغ بسته بندی 6 عددی 1850 تومان، بسته بندی 9 عددی 2450 تومان، بسته بندی 12 عددی 3150 تومان و بسته بندی 15 عددی 3700 تومان است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
۰
۰
ما كه نداریم بخریم
حسین
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
۰
۰
ما كه نداریم بخریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها